Publicerat Augusti 2, 200520 yr "Kareby" är en 32 årig kille som egentligen heter Peter och är halvägs i jägarexamen. Bor gör jag i Kareby som ligger en mil norr om Kungälv (som i sin tur ligger ca 3 mil norr om göteborg) Har ingen egen jaktmark men har tillgång till svågerns 40 ha som ingår i ett större viltvårdsområde. Jag hoppas på att komma med som gästjägare när det blir dags för älgjakt! Som sagt är jag halvvägs i jägarexamen, skrev provet förra veckan och klarade det. Har ägnat denna veckan åt praktiska övningar, bla lite lerduvor i skogen och en omgång på älgbanan. Känns just nu som älgbanan blir den krångliga biten (speciellt löpet från höger till vänster) men lite övning så sitter skotten nog där dom skall! När detta är klart så blir det en tur till Torsbo Handels, klass 1 och hagelsprakare står på inköpslistan! Eventuellt en .22 WMR för nöje och räv/hare, men det får jag se om ekonomin tillåter... Men bli inte förvånade om "Kareby" dyker upp med novisfrågor vad det gäller bössa
Publicerat Augusti 2, 200520 yr .22 WMR för nöje och räv/hare 22lr är bätre då det är mängd träning du behöver 22lr 25-60öre st 22 WMR 1-2kr
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Nu är jägarexamen klar, gjorde dom sista uppskjutningarna igår. Licenshandlingarna är inlämnade idag och om det inte strular där så är man förhoppningsvis ute och smular lerduvor med hagelbössan eller kanske övar in sig på nya studsaren om några veckor! Känns bara lite tråkigt att jaktskytteklubben där jag är medlem stänger skjutbanan för denna säsongen nästa vecka
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Välkommen Hit grattis till examen...vad blev det för bössor?...märke,modell,kaliber osv MVH Fredde
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Välkommen Hit grattis till examen...vad blev det för bössor?...märke,modell,kaliber osv MVH Fredde Tackar! Studsaren blev en begagnad Sako 75 HS .30-06 med Helia CT 3-10x50 i optilockfästet och hagelbössan en Beretta AL391 Urika.
Publicerat Oktober 4, 200520 yr Mycket bra val av "killing machines" ;D...tror inte att du behöver ångra dig.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Hej o välkommen hit!!! Grattis till examen!!! Klokt vapen och optikval. O du...vi är nästan grannar