Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

vill köpa rio hagel patroner.

Featured Replies

Publicerat

jag är så jäkla trött på ammo priserna och nu vill jag köpa rio så jag har ett tag.

problemet är att dom inte finns i sundsvall och nu undrar jag närmaste försäljare finns.

jag bor i sundsvall men jobbar bla vid söderhamn och åker någon gång ner till stoclholm.

åker även uppåt i bland ill umeå.

hjälp mig.

fan att man inte bor närmare torsbo.

Publicerat

Vilken typ av patron och vilken kaliber funderar du på?

Publicerat

Jag köpte från Torsbo och fick dem skickade till Walter Borg där jag sedan hämtade dem. Tror jag betalade 1.20 per skott samt 600 pix för frakten.. Minns inte hur många tusen jag tog men det var ett gäng.

Kolla vem din närmsta Jaguargrupps handlare är, köp från Torsbo och be dem skicka till din närmsta handlare. Annars kan du försöka via jaktsidan, om någon ska åka från Sthlm söderut till Torsbo så kanske det kan gå att rodda ihop?

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Basic Game 30g Bly US 6. har minne av att hipshot kör rios 28 grammare med stor framgång så dom är också intressanta.

Publicerat
  • Författare
Jag köpte från Torsbo och fick dem skickade till Walter Borg där jag sedan hämtade dem. Tror jag betalade 1.20 per skott samt 600 pix för frakten.. Minns inte hur många tusen jag tog men det var ett gäng.

Kolla vem din närmsta Jaguargrupps handlare är, köp från Torsbo och be dem skicka till din närmsta handlare. Annars kan du försöka via jaktsidan, om någon ska åka från Sthlm söderut till Torsbo så kanske det kan gå att rodda ihop?

Mvh!

vilka patroner var det 28 grammarna, är det bara torsbo som har bra priser på dom.

Publicerat
vilka patroner var det 28 grammarna, är det bara torsbo som har bra priser på dom.

Jag hakar på beställningen!

Har bara 250st rio kvar!

Jag köpte på vapencentrumn förut. Har inte de!

Ring mig!

Publicerat
  • Författare
Jag hakar på beställningen!

Har bara 250st rio kvar!

Jag köpte på vapencentrumn förut. Har inte de!

Ring mig!

måste hitta nggonstans att köpa först,6oo i frakt till stocholm är lite för mycket.

jag ska ha 1000 st.

Publicerat
  • Författare

fan jag kom på en riktigt lysande ide jimbolo, det är tävling igen uppe i umeå den tolfte häng med så stannar vi och handlar på hem vägen.

Publicerat
måste hitta nggonstans att köpa först,6oo i frakt till stocholm är lite för mycket.

jag ska ha 1000 st.

fan jag kom på en riktigt lysande ide jimbolo, det är tävling igen uppe i umeå den tolfte häng med så stannar vi och handlar på hem vägen.

Ja med, minst! :)

Kanske far till Abisko på jaktprov den helgen om de går bra för Zingo i Vemdalen.

Dvs om han hamnar i Elitklassen!

Chanserna såg bra ut i Tossåsen åtm men man vet ju aldrig!

Publicerat
fan jag kom på en riktigt lysande ide jimbolo, det är tävling igen uppe i umeå den tolfte häng med så stannar vi och handlar på hem vägen.

Ska kolla om de e fler som ska ha ammo så kanske vi kan sponsra din Umeåresa isf.

De kan de vara värt.

Om ja kan hakar jag gärna på!

Kan tänka mig att enkom fara upp för att köpa ammo men då får vi va en 4st åtm. som delar på soppan, ca 500kr.

Va tror du om de.

Jag klarar mig kanske nån vecka till.

Inte kommit igång riktigt ännu!

Publicerat

svante nillssons uppsala har rio mvh

Publicerat
svante nillssons uppsala har rio mvh

Vet du vad dom har för priser också?

(SV borde kliva in i 2000 talet, och skaffa sig en hemsida... :) )

Publicerat

Så här tror jag det förhåller sig..

Torsbo har någotslags centrallager för Jaguargruppen avseende plugg. Det innebär att Torsbo har bästa sortimentet, jag försökte tex köpa mina 28 grams plugg hos Staffan men han hade dem inte och verkade inte speciellt intresserad av att ta hem dem heller. Detta fixade dock Walter Borg utan problem. Såvitt jag fattade så gick en budbil med plugg rätt ofta från Torsbo och norrut med plugg, bara att hänga på där!

Dessa 28 grams plugg hittade jag inte någon annan stans än just Torsbo. Staffan verkar ogilla att lasta patronlådor för hans sortiment är rätt kass, brukar ha us 6 samt 24 grams trap.

De skotten stod då som övningsplugg och var påtagligt billigare än jaktskotten, nu verkar de ha upptäckt det för jag tror att 28:orna stuckit i pris de med dessvärre.

Patronerna är dock jävligt bra för att vara billig bulkplugg! Även om de inte är speciellt billiga längre... Men jag tvivlar på att man finner ngr vettiga alternativ, Gyttorp brukar vara nästan en krona dyrare. Selleri&Bellir kan möjligen vara billigare men där känns Rio som mer kvalité. Tror Fredde hittade ngt skumt märke uppe i Piteå eller vart det nu var som han var jättenöjd med, minns dock inte vad det var för plugg..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Ska kolla om de e fler som ska ha ammo så kanske vi kan sponsra din Umeåresa isf.

De kan de vara värt.

Om ja kan hakar jag gärna på!

Kan tänka mig att enkom fara upp för att köpa ammo men då får vi va en 4st åtm. som delar på soppan, ca 500kr.

Va tror du om de.

Jag klarar mig kanske nån vecka till.

Inte kommit igång riktigt ännu!

ja vi får se fick köpa gyttorp här för 300 kr 100 pack så jag köper bara om det finns slantar att tjäna.

ska ringa upp och kolla.

Publicerat
ja vi får se fick köpa gyttorp här för 300 kr 100 pack så jag köper bara om det finns slantar att tjäna.

ska ringa upp och kolla.

Det är ju lantmanna(odal) priser!!¨

Visst beror det på vad du ska ha för us nr etc... men rio finns hos svante nilssons...

vad ska ni ha? kan inte lova men ska ev. till sundsvall i aprill... CASINO :D ....

mvh

Publicerat

De har Rio i Uppsala men kollar man vad Torsbo har så inser man att Uppsala inte alls har lika mycke skoj sorter..

Ska försöka övertala Matte Holst som fixar plugg till stortippen att ta Rio 36 gr us 5.. jävlar vilka mysiga plugg! Tror iofs han är rätt lättövertalad..

Mvh!

Publicerat
De har Rio i Uppsala men kollar man vad Torsbo har så inser man att Uppsala inte alls har lika mycke skoj sorter..

Ska försöka övertala Matte Holst som fixar plugg till stortippen att ta Rio 36 gr us 5.. jävlar vilka mysiga plugg! Tror iofs han är rätt lättövertalad..

Mvh!

Hmmm... har varit hos mr holst... pajjat hans golv, dammat ner hans hus, myst med hans vorsther... :D;)

kanske skulle ta o tjuvskjuta ett par fasaner hos honom till min plastlimpa... :P

mvh

Publicerat

Gör det, han har så det räcker ändå..

Han undrade förövrigt nyligen hur i h-te hans vorsthetik kunnat bli tjuvparad, säg inte att du var där med sjuka människa :D

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Det är ju lantmanna(odal) priser!!¨

Visst beror det på vad du ska ha för us nr etc... men rio finns hos svante nilssons...

vad ska ni ha? kan inte lova men ska ev. till sundsvall i aprill... CASINO :D ....

mvh

låter bra johka ska kolla vad dom tar för dom uppe i umeå först ska dit den tolfte.

vilka rio ska man ha till tippjakten hipshot.

Publicerat
låter bra johka ska kolla vad dom tar för dom uppe i umeå först ska dit den tolfte.

Gör så du... men som sagt... kan dock inte lova att väskan har platts för så många kg då jag ska upp på fest ända från tierp! :D:P

mvh!!!

Publicerat

Tycker Matte och jag kommit fram till vissa slutsatser därvidlag..

Egentligen så är det bara trut och då bulvanjakt på trut där hållen kan bli sisådär som suger grövre hagel typ us 5. Vi tyckte oss få en påtaglig effekt då vi gick från us 6 till 5 på stortippen. När vi sen fick tag på 36 grams plugg us 5 så vart det riktigt trevligt! Men får man till bulvanerna osv samt skiter i de längsta trutarna så räcker us 6 bra tycker jag och gärna 32 gram. 30 duger med men man tappar lite effekt..

Tror man via strategi och klurighet kan tjäna hagelgrovlek, förbättra bulvaner och placering, förbättra skydd och sen skippa de längsta trutarna så kommer man lågt med us 6 utan tvekan. Testat att panga trut med mina kära 28:or med och jag tycker det funkar men vill då gärna ha lite trängre borrning.

Men ska du köpa en sort till allt så us 6. Är det ingen prisskillnad så köp tveklöst us 5! Får du in fågel bra så går det att skjuta trap i första skottet och spara dyrskotten till andra smällen alt då fåglarna inte låter sig luras.

Mvh!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.