Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tränings kompis till stående fågelhund!

Featured Replies

Publicerat

Jag och Troya min 10 månaders kh vorsteh undrar om det finns någon som skulle intresserad av att träffas, kanske 1 gång i veckan, och träna under våren/sommaren...allt från dressyr, apportering, spår, vatten och även lägga in störningsmoment för att hösten förhoppningsvis ska gå något smidigare;)

Det är min första fågelhund men jag tycker att vi har kommit en bra bit på vägen mot att bli en duktig fågelhund.

Men som sagt finns det någon som är intresserad i luleåområdet så tycker vi att det vore kul. Mvh/ Jonas och Troya

PS. är även intresserad av att köpa vitfågel och räv =)

Skicka gärna ett mail vid intresse så hör vi av oss. jonas_hemligt@hotmail.com

post-1886-1206397304_thumb.jpg

Publicerat

Tjena Jonas och kul att se dig här.

Vi brukar träffas några vorstehägare och träna spår och vatten här i Ersnäs.

Du får gärna hänga med när vi börjar.

Jag tycker absolut att du skall anmäla dig till någon av dessa kurser som vi i Svk Bottenviken anordnar.

http://www.svkbottenviken.se/ kolla under nyheter

Har gått på någon av dessa kurser med alla mina unghundar och det är mycket värdefullt, både för dig och hunden.

Ska själv gå en instruktörsutbildning nu i vår, så jag efter det kan hålla i kurser/utbildningar själv eller med någon annan tills nästa år.

Ang vitfågel så finns det många duktiga jägare här på jaktsnack i vårat närområde, så det brukar fixa sig med det.

Räv brukar jag normalt ha i överskott, men iår hänger det bara 1 på viltstången och den skall jag ha själv som apportvilt.

Men rävjakten är ju inte slut ännu så..........?

Publicerat
  • Författare
Tjena Jonas och kul att se dig här.

Vi brukar träffas några vorstehägare och träna spår och vatten här i Ersnäs.

Du får gärna hänga med när vi börjar.

Jag tycker absolut att du skall anmäla dig till någon av dessa kurser som vi i Svk Bottenviken anordnar.

http://www.svkbottenviken.se/ kolla under nyheter

Har gått på någon av dessa kurser med alla mina unghundar och det är mycket värdefullt, både för dig och hunden.

Ska själv gå en instruktörsutbildning nu i vår, så jag efter det kan hålla i kurser/utbildningar själv eller med någon annan tills nästa år.

Ang vitfågel så finns det många duktiga jägare här på jaktsnack i vårat närområde, så det brukar fixa sig med det.

Räv brukar jag normalt ha i överskott, men iår hänger det bara 1 på viltstången och den skall jag ha själv som apportvilt.

Men rävjakten är ju inte slut ännu så..........?

Ja det låter skitkul!

För det är nog nyttigt både för husse och hund att träna med "gammla rävar" <_< NI får höra av er när det börjar närma sig så ska jag se till att ta mig tid.

jag har kikat på dom kurserna och ska faktiskt anmäla mig dit nu.

Har själv heller inte lyckats så bra med rävarna i år (kammat 0 ) men det skyller jag mest på att jag inte hunnit i år=) och dom jag har tillgång till är juh skjutna med kula och halvmantel och oftast varit ganska fula.

men som sagt änn finns det tid och jag har tänkt ta en tur upp till stugan med lockpipan och göra ett sista tappert försök. en bekant har varit väldigt lyckosam med rävlocket skjutit 4 och blivit nån bom oxå. var med när den första sköts. Tycker det är jävla otroligt att man kan lura räven med ett sådant oljud och att dom kommer i full galopp dessutom.

• 3 weeks later...
Publicerat
PS. är även intresserad av att köpa vitfågel och räv =)

Nu har jag tre rävar, dock är alla skjutna med kula ( varmitkula så dom är hyffsat hela)

Så är du intresserad av någon så hör av dig fort, annars åker dom tillbaka på åteln utan päls.

Givetvis är dom gratis