Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

gps pejlare

Featured Replies

Publicerat

sitter i tankarna om att snart införskaffa mig en pejl,jag är jävligt knepig när det gäller köpa saker,men hunden ska ha det bästa och så kosta vad kosta de vill,men funkar ska de oxå göra så klart

sitter just i tankarna om en hunter men vet min gamle jaktledare skulle testa den,men inget där :D och från han som var snoken i det hela gick och blev sur för han var seg på inte kunna leverera i tid, hur som haver så har jag inte hört nått alls om dom från jägare???

Hunter Hundpejl 152 är avsedd för 155 MHz-bandet. Pejlen är utvecklad i närasamarbete med erfarna jägare och hundförare. Pejlen är uppbyggd medmodernaste teknoligi och har ett robust utförande och är enkel att använda. Pejlen har lång räckvidd och den har även automatisk frekvenskontroll och minst 12 valbara kanaler. Knapparna är robusta och batteriet byter du ut på ett enkelt sätt. Temperaturområde är mellan -20 och +55 grader. En praktisk bärväska och bruksanvisning på svenska ingår i paketet.

verkar juh fin med skallindikator och så

Teknisk specifikation

Mottagaren DFRX:

Dimension (stängd): ca 190 x 40 x 30 mm

Vikt: ca 230 g inkl. batterier

Drifttid: min 50 tim

Batterier: Standardtyp lithium

Frekvensområde: 138-155 MHz

Täthetsklass: IP54/65

Sändare DFTX 02 L:

Dimension: ca 65 x 40 x 19 mm

Vikt: ca 93 gram inkl. batteri

Batteri: Standardtyp lithium

Drifttid: min 800 timmar

Stilla/rörelseindikator: Ja

Skallindikator: Ja

Frekvensområde: 152 MHz

eller så kommer valet bli en tracker my way tror jag,men gillar att det inte behöver vara en mobil telefon inblandad,men skallindikator är 2000 talet vilket jag lever i B)

Publicerat

köp någon av gps pejlarna. allt annat är tidigtn 1600-tal och hör hemma på antikrundan med knut knutsson.

Publicerat
  • Författare
köp någon av gps pejlarna. allt annat är tidigtn 1600-tal och hör hemma på antikrundan med knut knutsson.

vilken kör du med? jag har juh juh inte riktigt fattat hur huntern är tänkt,ser man hunden?? eller är den som en antikare??

vet juh att tracker och pointer inte är helt felfria men klart dom bättre i dag

Publicerat
vilken kör du med? jag har juh juh inte riktigt fattat hur huntern är tänkt,ser man hunden?? eller är den som en antikare??

vet juh att tracker och pointer inte är helt felfria men klart dom bättre i dag

kör normalt pointer, men efter att hunden gjort en snabbvisit i ett gruvhål under lodjursjakten och slagit sönder halsbandet så kör jag med tracker just nu. egäntligen är det helt identiska prylar. men pointer ser ut att ha en väldigt bra garantipolicy, i alla fall lät det så när jag ringde in och beskrev skadorna på halsbandet. kanske låter annorlunda när dom ser dom ihopskrapade smulorna som är kvar av halsbandet :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

jovet iaf 3 som haft inne sina tracker på service för nått med sateliter å göra,(alltså ingen kontakt) <_< men fått sina servade,

• 2 months later...
Publicerat

Nu har man laddat hem fastighetskartan till min gps-pejl. Kanon fin karta där man ser lador , mindre stigar , vandringsleder m.m.

Publicerat
jovet iaf 3 som haft inne sina tracker på service för nått med sateliter å göra,(alltså ingen kontakt) :) men fått sina servade,

Har man drivande hund ska man akta sig för de äldre Trackerhalsbanden. Dom har mycket sämre GPS enhet än det nyaste 1.07 heter det senaste. Köpte tracker för att servicen är på Peters Elektronik i Boden å det är ca 3 mil dit... :blink:B) Dock har jag inte behövt använda mig av deen närheten än.

• 2 months later...
Publicerat
sitter i tankarna om att snart införskaffa mig en pejl,jag är jävligt knepig när det gäller köpa saker,men hunden ska ha det bästa och så kosta vad kosta de vill,men funkar ska de oxå göra så klart

sitter just i tankarna om en hunter men vet min gamle jaktledare skulle testa den,men inget där :P och från han som var snoken i det hela gick och blev sur för han var seg på inte kunna leverera i tid, hur som haver så har jag inte hört nått alls om dom från jägare???

Hunter Hundpejl 152 är avsedd för 155 MHz-bandet. Pejlen är utvecklad i närasamarbete med erfarna jägare och hundförare. Pejlen är uppbyggd medmodernaste teknoligi och har ett robust utförande och är enkel att använda. Pejlen har lång räckvidd och den har även automatisk frekvenskontroll och minst 12 valbara kanaler. Knapparna är robusta och batteriet byter du ut på ett enkelt sätt. Temperaturområde är mellan -20 och +55 grader. En praktisk bärväska och bruksanvisning på svenska ingår i paketet.

Teknisk specifikation

Mottagaren DFRX:

Sändare DFTX 02 L:

eller så kommer valet bli en tracker my way tror jag,men gillar att det inte behöver vara en mobil telefon inblandad,men skallindikator är 2000 talet vilket jag lever i B)

Jag funderar på om man kan pejla vilken radiosingnal som helst som sänder 138-155 MHz

För i sådana fal borde man även kuna använda den för att pejla ett astro dc30 halsband :wub::D

Mvh Anders Hj

Publicerat

sitter just i tankarna om en hunter men vet min gamle jaktledare skulle testa den,men inget där ;) och från han som var snoken i det hela gick och blev sur för han var seg på inte kunna leverera i tid, hur som haver så har jag inte hört nått alls om dom från jägare???

Teknisk specifikation

Mottagaren DFRX:

Sändare DFTX 02 L:

eller så kommer valet bli en tracker my way tror jag,men gillar att det inte behöver vara en mobil telefon inblandad,men skallindikator är 2000 talet vilket jag lever i :lol:

Jag funderar på om man kan pejla vilken radiosingnal som helst som sänder 138-155 MHz

För i sådana fal borde man även kuna använda den för att pejla ett astro dc30 halsband :lol::(

Mvh Anders Hj

Det jag funderade på var om man kunde använda en Hunter Hundpejl 152 till att pejla ett dc30 halsband

Är det någon här på forumet som har en Hunter Hundpejl 152 ?

Eller vet någon som har en?????????

Är det bara outdoorexperten som säljer Hunter Hundpejl 152??

Mvh Anders Hj

Publicerat

....................................:lol:icon14.gif

Mvh Anders Hj

Publicerat

För i sådana fal borde man även kuna använda den för att pejla ett astro dc30 halsband <_<-_-

Mvh Anders Hj

Det jag funderade på var om man kunde använda en Hunter Hundpejl 152 till att pejla ett dc30 halsband

Är det någon här på forumet som har en Hunter Hundpejl 152 ?

Eller vet någon som har en?????????

Är det bara outdoorexperten som säljer Hunter Hundpejl 152??

Mvh Anders Hj

Vad är vitsen med att pejla en DC-30 så att du ser ungefär var hunden är då du kan se exakt med en Garmin handenhet?

Publicerat
Vad är vitsen med att pejla en DC-30 så att du ser ungefär var hunden är då du kan se exakt med en Garmin handenhet?

Om halsbandet tapar kontakten med sateliterna

Eller hunden komit utanför räkviden för astro motagaren (handenheten)

En vanlig pejl sänder med bara 100mw medans DC30 halsbandet sänder med 2W

Så man borde kuna pejla in ett DC30 på 2-3 gånger så långt avstånd som en vanligt pejlhalsband

Mvh Anders Hj

Publicerat
Om halsbandet tapar kontakten med sateliterna

Eller hunden komit utanför räkviden för astro motagaren (handenheten)

En vanlig pejl sänder med bara 100mw medans DC30 halsbandet sänder med 2W

Så man borde kuna pejla in ett DC30 på 2-3 gånger så långt avstånd som en vanligt pejlhalsband

Mvh Anders Hj

En vanlig pejl sänder ju ett "bip" medan Astro sänder data, det borde ju bara låta som knaster och brus??

Publicerat
En vanlig pejl sänder ju ett "bip" medan Astro sänder data, det borde ju bara låta som knaster och brus??

Om det är ett "bip" eller låter som knaster och brus borde inte ha någon betydelse

Man borde ändå få in riktningen ELLER ? ? ?

Ingen som har någon info om Hunter Hundpejl 152 ?

Mvh Anders Hj