Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Land Rover Defender 110 TD5

Featured Replies

Publicerat

Hello.

Denna bil, hur är den egentligen? Tänker mest på vanlig landsvägskörning då jag vet vad den går för utanför vägen. Buller, komfort i 110 km/h etc. Fungerar den utanför savannen?

Mvh,

Publicerat
Hello.

Denna bil, hur är den egentligen? Tänker mest på vanlig landsvägskörning då jag vet vad den går för utanför vägen. Buller, komfort i 110 km/h etc. Fungerar den utanför savannen?

Mvh,

Om du vet vad den går för utanför vägen så vet du hur den ser ut innuti, och därmed vet du att komforten = 0 och att buller är lika många db som du kör, alltså 100km/tim = 110 db.....

Funderar du på att ha den som pendlarbil så visst fungerar den men man tröttnar sjukt fort, skall du däremot ha den mest hemikring och kanske max en eller två långresor om året, så är den kanon.

Publicerat
Om du vet vad den går för utanför vägen så vet du hur den ser ut innuti, och därmed vet du att komforten = 0 och att buller är lika många db som du kör, alltså 100km/tim = 110 db.....

Funderar du på att ha den som pendlarbil så visst fungerar den men man tröttnar sjukt fort, skall du däremot ha den mest hemikring och kanske max en eller två långresor om året, så är den kanon.

Så sant.

Det blir ju kanske 5-10 st 60 mils resor om året. Sedan är det mest hemikring. Givetvis blir det mycket landsväg men skall ju även fungera i skogen. Den ska ju funka att köra i 110 knyck med. Att det bullrar känns givet med den interiören men frågan är ju då hurvida komforten är om man pendlar. Jag är ute efter en pålitlig bil samt slitstark. Även hilux och l200 är av intresse.

Jag har även hört att Defender har haft mycket problem med sina växellådor de senare åren.

Publicerat

Vad har du för andra förslag?