Hoppa till innehåll

S****as förvirrade kärringar..


N S

Recommended Posts

Nu höll jag på o få spelet. :lol:

He-vete jag brusade till o med upp en oktav, tror jag…

Tor jag fått Värdens sämsta beskrivning av grisolycka inringd nu ikväll 18.30.

Visste till en början inte ens om det var norr om byn eller söderut.

Skiljer sådär 4-5 mil…

2 byar med snarlikt namn dit kärringen eventuellt skulle åkt från Kalmar.

Jävla stor galt vettu…. :o

Träffade i bakänden.

Fick 4 olika bynamn + en skylt där det stod Hultet.

Grisen kommit från sjön som låg intill vägen.

Polisen var lika förvirrad som jag. Gick inte o få ut vettig info av föraren enl polisen.

Fick även mobilnumret till tantan som enl uppgift var på väg eller befanns sig på dans.

Får göra ett försök o forska lite sa jag till tjejen hos polisen men påpekade att det är brottsligt att inte utmärka eller ge en vettig beskrivning.

Jo men hon var ju skärrad och man ska ju inte stanna när det är gris, fick jag till svar

Hade hon kört 100-200m, stannat och slängt ut något från fönstret så vore det till enorm hjälp, förklarade jag.

Ringde upp föraren flera ggr men det var bara mobilsvar.

Lite detektivarbete och med uteslutningsmetoden så måste kärringen åkt mot dansstället söder ut.

Kollade på kartan på Internet och hittade en sjö med en by/gårdsnamn intill som hette Hultet.

Ok nu kunde jag i alla fall ringa en polare som jagar där i närheten så kunde han i alla fall försöka hitta olycksplatsen.

Han ringde upp mig när han var på platts men hittade inget.

Ringde upp snuten igen och påpekade att mobilnumret endast gav mobilsvar.

Polisen blev riktigt förb…

Fick bekräftat att det skulle vara vid en sjö.

Gav infon till killen som var ute, vi var överens om att det måste vara rätt sjö.

OK, jag spårar av vägen framåt fick jag tillsvar.

Då ringde föraren upp mig, äntligen.

Jorå hon var på Brunnen (danshaket) jävla liv i bakkrunden.

Försökte fån fram vart hon kört på grisen eller den jävla stora galten… :o

Jisses vilken förvirrad kärring. ;)

Jag försökte förklara vägen från Kalmar, typ…

Hon hängde med o jodå mellan de där byarna var det. Eller 1,5 km före.

Iallafall inte mer än 1 km efter….

Men det finns inge sjö där sa jag.

Jodå vägen går förbi nära sjön.

Nä men efter byrarna finns det en sjö o så ligger det ett sågverk där, sa jag.

Jo där var de sa hon.

Ok, o så lägger vi på.

Då ringer polarn upp o han hade hittat gyltan som gått 50 m från vägen.

Kommit längs sjökanten. Så skön stämde i alla fall och visst fanns det en skylt i närheten som det stod Hultet på.

Faen va skönt och jag som lovat familjen en myskväll med pizza osv.

Nu kunde jag stanna hemma, perfekt !

Nu blev jag gladd :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

..ppmffhhh...man ska ju egentligen inte skratta...men...ASG!!! ;):o:o

Vilken jävla soppa! :lol::P

Skönt att det löste sig till slut ändå, hoppas gyltstackarn slapp lida för mycket bara..

Ibland önskar man att det skulle vara en obligatorisk tilläggsutbildning på en dag, i vad man gör vid en viltolycka, och vad man har för skyldigheter som bilförare!

Njut av lugnet i hemmet nu istället.. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Man borde inte få lämna en olycksplats utan att polis eller jägare möter upp, även om det är happy hour på danshaket och viltolycks band borde vara lika obligatoriskt som triangeln, så kallar en del oss tvivelaktiga saker vad är djurplågeri då!

Du har det inte lätt NS

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy fan! :D Är så jävla tråkigt att behöva lägga tid på sånt, när man ska göra ett eftersök. :rolleyes:

Vore det inte bra om de inblandade myndigheterna gjorde en reklamsnutt för tv, där man visar hur det går till att märka ut en viltolycksplats? Så att det går upp för fler att de är skyldiga att göra det.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Fy fan! :D Är så jävla tråkigt att behöva lägga tid på sånt, när man ska göra ett eftersök. :rolleyes:

Vore det inte bra om de inblandade myndigheterna gjorde en reklamsnutt för tv, där man visar hur det går till att märka ut en viltolycksplats? Så att det går upp för fler att de är skyldiga att göra det.

Bra idé! och i statens television så finns anslagstavlan och någon dötid på aktuellt och rapport, landet runt finns det något program som heter där kan man väl förgylla tiden med ett längre inslag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

NS nu kan du kamma dig :D

Ähhh va faen... ;)

Har inte använt kam sen skolåldern.

Inte varit hos frisören på 15 år....

Mitt livs bästa affär var när jag köpte hårtrimmern för 300:-

J-vlar va jag sparat pengar på den. :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ähhh va faen... ;)

Har inte använt kam sen skolåldern.

Inte varit hos frisören på 15 år....

Mitt livs bästa affär var när jag köpte hårtrimmern för 300:-

J-vlar va jag sparat pengar på den. :D

Du får använda vad du vill bara du ser bra ut på bild :D det där nationella viltolycksrådet är det något som havererat totalt, skickade en gliring till webmastern som var den enda med digital kontakt.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Du får använda vad du vill bara du ser bra ut på bild :D det där nationella viltolycksrådet är det något som havererat totalt, skickade en gliring till webmastern som var den enda med digital kontakt.

Bra ut på bild... då får det nog bli en stor blommig sopsäck ;)

Hur det ligger till med NVR vet jag inte, jobbas säkerligen hårt på sina håll.

Någon ersättning verkan inte dyka upp än på ett tag iallafall.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ähhh va faen... ;)

Har inte använt kam sen skolåldern.

Inte varit hos frisören på 15 år....

Mitt livs bästa affär var när jag köpte hårtrimmern för 300:-

J-vlar va jag sparat pengar på den. :D

Helt utanför tråden är vi nu....men håller med!

Mycket slantar till ammo istället blir det, genom att fräsa av sig skalpen själv! :D

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Bra ut på bild... då får det nog bli en stor blommig sopsäck ;)

Hur det ligger till med NVR vet jag inte, jobbas säkerligen hårt på sina håll.

Någon ersättning verkan inte dyka upp än på ett tag iallafall.

ASG :D Nu ser jag en rakad karl i blommig sopsäck och bakom ligger det en plott i en söndertuggad säng, båda ser lite vilda ut.

Det är bra att få sjukt barn ibland då hinner man sitta och leta reda på sånt här och få lite eld i baken på slöfockar, varför göra en hemsida innan organsiationen och och så står det något om en för mig osynlig kampanj som gick av stapeln i höstas, nu ska vi få lite vettigt gjort ett tag.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Alltid lika kul när man får en sådan bra beskrivning!... :P ...... en gång ha de hänt mej att föraren stannade kvar tills ja var på plats!... men den killen å tjejen var väldigt skärrade. över att se djuret ligga i diket å skrika!.. så om dom satt kvar pga att dom var förstelnade eller för att vara säkra på det kom någon vet jag inte!..

;)

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bra om de inblandade myndigheterna gjorde en reklamsnutt för tv, där man visar hur det går till att märka ut en viltolycksplats? Så att det går upp för fler att de är skyldiga att göra det.

Alldeles lysande idé men då får dom nog ta fram något bättre att märka ut olycksplatsen för dagens pappremesa är ju ett skämt.

Ps. Bästa jag har sett hittills var ett gult uppslaget paraply, men det blir lite väl dyrt att dela ut paraply. Men något orangefärgat plastband med reflex kanske kunde vara något.

mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nån form av plastpinne ca 30 cm orange och reflexförsedd.

Kanske en vimpel alternativt plast triangel i änden.

Alla måste ha den eller tex 2st i bilen såväl som varningstriangeln.

Eftersökaren tar hand om pinnen och retunerar den till tex vägverket.

Återvinning alltså.

Är det farligt vilt kör 100 m och in till vägkanten öppna dörren lite och stick ner pinnen i väggrenen.

Vet inte vad en plastpinne kan kosta men trycksaken med viltsnitzeln är väl inte gratis heller och de försvinner efter var gång.

Kan de va nått??

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Låter klokt, NS.

Just det att du inte behöver gå ur bilen om det är farligt vilt, gör det till en extra bra ide.

Kan inte vara några märkvärdigheter att administrera detta....tycker man.. :P

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kom på att det fungerar inte med pinnen i tjäle och barmark..

Kanske nån form av halvbollformad tyngd i änden på pinnen/flaggan som gör att den alltid står upp av sig själv.

Typ ovältbar barnmugg.

Går ju kasta ut eller släppa ner direkt från fönstret då behöver man inte ens öppna dörren.

Bör dock vara en modell som inte blåser iväg av fartvindar från trafiken.

Blir genast dyrare o tillverka men om det blir någon form av tex pant på dem så kunde det fungera.

Tex om det nu blir ersättning för uppdraget så betalas inte summan ut om det inte lämnas en st flagg.

Men med tanke på att det har delats ut många, många viltsnitzlar och jag har bara sett 3-4 st användas sen jag började med trafikeftersök så vet iafaen om det fungerar ändå??

Är mest plastpåsar i vägkanterna ändå.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

skulle nog vara en bra ide!.... med någon form av markering som man måste ha i bilen!...

NS du kan väll driva på så de blir så!.... :(

Mvh

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Kunde man bara byta ut pappremsan mot plast så den blev knytbar så kanske den skulle sitta fast också och reflex som ett extra band ut.

Sen måste själva kampanjen att använda denna nu påhittiga produkt drivas intensivt, att om man kolliderar med vilt så stanna och ring 112 så kan den som tar emot samtalet kanske ha nerverna lite bättre i styr och påminna om att märka ut platsen annars får de stanna kvar tills polis eller jägare är på plats.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Många bra ideer bara synd att man beställt två miljoner pappersremsor till ;)

Verkar inte som dom som styr inom detta verka ha någon pejl på verkligheten tyvärr ;)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Många bra ideer bara synd att man beställt två miljoner pappersremsor till ;)

Verkar inte som dom som styr inom detta verka ha någon pejl på verkligheten tyvärr ;)

Skönt att något är sig likt, men de vet inte bättre och det är därför vi finns och kan se till så inte det går iväg 4-5st 2 miljon beställningar till för något som inte är bra

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Nu vatt jag lite nyfiken.

Vem står för kosingen och vad kostar de där viltsnitzlarna stycket?

Har som alla andra besiktigat bilar vart år men alldrig blivit "tilldelad" snitzel.

Har iofs bara varit på 2 olika ställen.

Där finns givetvis dessa trycksaker men det är alldrig någon i personalen som aktivt givit mig nån i handen.

Kan nog finnas en del att jobba på där oxå.

Det är ju ett tag sen man körde upp.

Är det någon info numera hur man bör göra ang viltolykcka i körskolan?

Va jag kommer ihåg så va det inget sånt när jag fick lappen.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...