Hoppa till innehåll

Beretta 686 E, köpa????


bjorn_b_84@hotmail.com

Recommended Posts

Kom precis hem från skjutbanan med ett antal skeet och trap rundor i ryggen. Har lånat en Beretta 686 E av vapenhandlarn och "ha-begäret"

växte sig starkt. Därför har jag nu lite pris frågor. Bössan är 1,5 år gammalt och har enligt vapenhandlarn och den förre ägaren endast använts till

jakt (så säger dom ju givetvis alltid men vad ska man göra man får la helt enkelt lita på dom) så det är ingen sönderskjuten bössa vi snackar om. Rent ytligt finns det inte en enda skavank på den utan ser ny ut. Koffert och 5 choker följer med. Han begär 12900 hur låter det i era öron?

Släng gärna in era tankar om modellen också, tanken är att jag ska använda den kombinerat till jakt och övningsskytte.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ägde en beretta 686E Sporting till i höstas. Hade den i några år och det var lite småstrul från början tyckte jag. Dom är inte så häftiga egentligen utan nuförtiden lever dom mest på sitt namn enligt mig.

Browning är ett bättre alternativ i alla väder om du inte skaffar en DT10 med en gång.

Jag sålde min för 1400€ och det tyckte jag var dåligt pröjs. Hade väl skjutit en sisådär 5-6-7000 skott om jag inte räknat helt åt skogen.

då var också chokrarna för 120€ med i priset.

så 12900 kr är säkert ett "bra" pris om man vill ha en 686. minns inte hur gammal du sade att den var, men är den bara ett par tre år så har du nog gjort en vinstaffär i pengar sett iallafall, då i jämförelse med nypriset 2190€.

Saker du kan testa är att klicka 2 ggr.. Det ska INTE gå, det gick på min mest hela tiden. Däremot alltid när jag tog in bössan för reparation och skulle visa problemet så funkade däremot "rekylomladdaren" eller vad det heter... typiskt.

Ibland klickade den också. Då med vanliga patroner när jag stod på trap/skeetbanan.. Svag i stiften IBLAND. väldigt underligt att båda felen bara var ibland.

så det kan du åtminstone testa. :)

Men för 12900 kan man leva med dom problemen. (Den klickade kanske 2-5 gånger på 100 skott den som jag hade och det berodde inte på patronerna då det inte ens var märke i tändhatten)

lycka till! C-A

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ägde en beretta 686E Sporting till i höstas. Hade den i några år och det var lite småstrul från början tyckte jag. Dom är inte så häftiga egentligen utan nuförtiden lever dom mest på sitt namn enligt mig.

Browning är ett bättre alternativ i alla väder om du inte skaffar en DT10 med en gång.

Jag sålde min för 1400€ och det tyckte jag var dåligt pröjs. Hade väl skjutit en sisådär 5-6-7000 skott om jag inte räknat helt åt skogen.

då var också chokrarna för 120€ med i priset.

så 12900 kr är säkert ett "bra" pris om man vill ha en 686. minns inte hur gammal du sade att den var, men är den bara ett par tre år så har du nog gjort en vinstaffär i pengar sett iallafall, då i jämförelse med nypriset 2190€.

Saker du kan testa är att klicka 2 ggr.. Det ska INTE gå, det gick på min mest hela tiden. Däremot alltid när jag tog in bössan för reparation och skulle visa problemet så funkade däremot "rekylomladdaren" eller vad det heter... typiskt.

Ibland klickade den också. Då med vanliga patroner när jag stod på trap/skeetbanan.. Svag i stiften IBLAND. väldigt underligt att båda felen bara var ibland.

så det kan du åtminstone testa. :)

Men för 12900 kan man leva med dom problemen. (Den klickade kanske 2-5 gånger på 100 skott den som jag hade och det berodde inte på patronerna då det inte ens var märke i tändhatten)

lycka till! C-A

Tja!!

686:an Är som en gammal volvo dom bara går och går jag har haft en som alltid funkade men när man är man så vill man ju ha nya krejor och det blev en 682:a känner du för det så köp om den känns bra annars så finns det ju modeller med ställbara kindstöd och det är enligt mig det optimala.

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Ägde en beretta 686E Sporting till i höstas. Hade den i några år och det var lite småstrul från början tyckte jag. Dom är inte så häftiga egentligen utan nuförtiden lever dom mest på sitt namn enligt mig.

Browning är ett bättre alternativ i alla väder om du inte skaffar en DT10 med en gång.

Jag sålde min för 1400€ och det tyckte jag var dåligt pröjs. Hade väl skjutit en sisådär 5-6-7000 skott om jag inte räknat helt åt skogen.

då var också chokrarna för 120€ med i priset.

så 12900 kr är säkert ett "bra" pris om man vill ha en 686. minns inte hur gammal du sade att den var, men är den bara ett par tre år så har du nog gjort en vinstaffär i pengar sett iallafall, då i jämförelse med nypriset 2190€.

Saker du kan testa är att klicka 2 ggr.. Det ska INTE gå, det gick på min mest hela tiden. Däremot alltid när jag tog in bössan för reparation och skulle visa problemet så funkade däremot "rekylomladdaren" eller vad det heter... typiskt.

Ibland klickade den också. Då med vanliga patroner när jag stod på trap/skeetbanan.. Svag i stiften IBLAND. väldigt underligt att båda felen bara var ibland.

så det kan du åtminstone testa. :)

Men för 12900 kan man leva med dom problemen. (Den klickade kanske 2-5 gånger på 100 skott den som jag hade och det berodde inte på patronerna då det inte ens var märke i tändhatten)

lycka till! C-A

Ok tack för den synpunkten. Tror inte att detta exemplaret har dom klickproblemen iaf, har skjutit ca 150 skott med den till dags dato och inte märkt av nåt sånt(peppar peppar...) Hoppas på bättre tur med min för det känns nog som att det lutar åt affär i nästa vecka nu :P

//Björn

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Jag har en 686 E och har bara gott och säga om den. Köpte min ny med måttanpassad vänsterskränkt kolv. (dvs inget att skylla på längre) En härlig trapbössa men tycker den är tung att bära på i skogen. Justerbart kindstöd är väl kanske en fördel om man köper en bössa begagnad, emn träffar du och det känns rätt ser jag inte finessen.

12900 är inget överpris för denna :)

Länk till kommentera
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Läser
  • Användare som läser detta    0 medlemmar

    • Inga registrerade användare tittar på detta sida.








×
×
  • Skapa ny...