Publicerat Mars 30, 200818 yr hej på er alla tomtar å troll! Jag tänkte presentera mig lite kort. Jag heter Per å är 33år jag bor i en liten by utanför älvsbyn. By å by jag kanske har en granne som hör till byn ca 2km bort . Jag har två jämthundar å en finnstövar på väg. Jag jagar i tre älgjaktslag ett utanför piteå å ett utanför råneå å ett bakom knuten. Har ett litet vakrum i huset där man fäller en å annan räv å grävling. klart slut
Publicerat Mars 31, 200818 yr Hej och välkommen! Härligt med närmsta grannen 2 km bort, precis lagomt avstånd!!
Publicerat April 2, 200818 yr Författare Det är väl inte helt fel. Jag har kopplat in en rörelsevakt på åteln så radion spelar en liten trudilutt när räven eller vad det nu är som kommer. Kanske lite lat att ha men väldigt effektivt. Å så blir det ju lite mindre räv å mer av andra mumsiga vilt
Publicerat April 3, 200818 yr Jag har kopplat in en rörelsevakt på åteln så radion spelar en liten trudilutt när räven eller vad det nu är som kommer. Låter bekvämt, berätta mer. Hur har du gjor?
Publicerat April 3, 200818 yr Författare Jag har grävt ner en kabel från huset till ett träd som ligger vid åteln. På trädet har jag satt fast en vanlig rörelsevakt som finns att köpa på det flesta elbutiker. kabeln man gräver ner är ju 4-5 delad så att det blir två till å två tillbaka som man kopplar ett utag på. Sen är det ju bara att koppla på en radio el lampa eller vad man nu vil ha. . . enkelt och väldigt effektivt. Då radion spelar då dansar räven