Publicerat Mars 31, 200818 yr vad skall du använda bössan till?? jag hade personligen tagit en i kal .22 då kan du ta upp den i fullfart och ha den på tex skyddsjaktslicens. vilken modell har du tänkt dig??
Publicerat April 17, 200817 yr Nu har jag bestämt mej det blir ett typfoon 12 skotts magasin kal 22 :-)
Publicerat April 17, 200817 yr Jag hade valt .22 oavsett vad jag skulle ha bössan till. Oslagbar kaliber till luftvapen tycker jag. Bra val!
Publicerat April 17, 200817 yr Kollat som fan på dessa fx vapen, löjligt sugen.. Ska ha med magasin och sen lär ju straight pull räcka, behöver inte halvautomat. Lutar åt separat ljuddämpare hellre än den här whisperer pipan.. Men fan va det kostar.. så det lär dröja innan jag skaffar. Mvh!
Publicerat April 17, 200817 yr du kommer inte ångra dig då du köper ett fröjd att skjuta med. fick ev skyddsjakts uppdrag igår. var o kolla.. uj uj där kommer Cylonen få jobba hårt
Publicerat April 18, 200817 yr okej kul för dej då, är det svårt att få licens på dämpare till luft-gevär???
Publicerat April 18, 200817 yr Har varit omöjligt tidigare(mer eller mindre) men nu verkar de ha ändrat sig, är ett par som fått igenom sin ansökan.
Publicerat April 22, 200817 yr Har varit omöjligt tidigare(mer eller mindre) men nu verkar de ha ändrat sig, är ett par som fått igenom sin ansökan. okej men man behöver ju ingen dämpare provskjöt ett förra veckan på jaktafärrn
Publicerat April 22, 200817 yr okej men man behöver ju ingen dämpare provskjöt ett förra veckan på jaktafärrn Antar att denna var i 10J utförande, vänta tills du får höra en i fullfart
Publicerat April 23, 200817 yr Jag hade en cyclone i fullfart. Tyckte inte den lär så farligt. (Om man tex gämför med en 22lr) Något högre än i broms-utförande men.....
Publicerat April 23, 200817 yr (Om man tex gämför med en 22lr) Något högre än i broms-utförande men..... den jag ska köpa är ju den stypta varianten
Publicerat Januari 16, 200917 yr vilken kaliber tycker ni är den bästa?????? hej ,5,5 är nog det bästa mvh lasse o hampus
Publicerat Februari 4, 201016 yr Äntligen! Jag har letat länge efter en diskussion ang. vilken kaliber som "passar bäst". Dessutom gäller den samma fabrikat som jag ska köpa (FX). =) Många har svarat här, men tyvärr inte MOTIVERAT sitt svar. Varför är .22 bättre? (Kraftig, bättre skada?) Varför är .177 bättre? (Smidigare, tillräckligt stark?) Hoppas någon har lust att ge mig lite mer kött på benen.
Publicerat Februari 4, 201016 yr Beror ju lite på vad du ska använda bössan till.. Ska du bara träna och plinka i trädgården så funkar nog 4,5 mm bäst, går åt mindre luft. Högre hastighet i licensfritt utförande. Ska du jaga så blir hastigheten till ett problem men där är valet lättare då det ...har jag för mej.. bara är kal 22 och uppåt som går att få licens på. Så lek och träning, 4,5 jakt 5,5 på låg fart är mitt förslag. Mvh!