Publicerat Mars 31, 200818 yr Är på jakt efter en ny bössa med en rimlig prislapp. Vilken är den bästa bössan om man bortser från kaliber och är det någon som vet ca priser? CZ 527 American, Remington 700 XCR eller Ruger M77 Hawkeye.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Först och främst så är inget av vapnen något precisionsunder direkt "ur lådan". Nyare CZ kan jag ingenting om så därför utalar jag mig inget om den. Remington 700 är en av mina favoritsystem, dels för allt lull-lull man kan köpa till den. Om just XCR:en är ett bra köp vet jag inte. Stocken är väl ingen höjdare. Men annars ett bra vapen. Ruger M77 är i likhet med Remington 700, en slitvarg. Ni minns väl Rugers reklamslogan? "När andra bössor får stanna inne är det bara Ruger som duger" Skämt åt sido. M77:an är ett bra bruksvapen med bra montagelösning för kikare.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Författare Det jag hade tänkt mig var en 223a för lite småvilt och en del "bänksytte". Bra precision vill man väl ha men hål i hål på 300 meter är inget krav. En bruksbössa är det jag vill ha.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Det jag hade tänkt mig var en 223a för lite småvilt och en del "bänksytte". Bra precision vill man väl ha men hål i hål på 300 meter är inget krav. En bruksbössa är det jag vill ha. kanske en ruger no 1.
Publicerat Mars 31, 200818 yr Personligen tok gillar jag ruger ,men slänger ut ett tipps på en rem 700 composit i 223 som stå hos Svante Nilssons pris sänkt till 10 000 jäkligt bra pris,o hade köpt den själv ,men min ruger no1 landar nog sverige snart...
Publicerat Mars 31, 200818 yr Remington LTR kanske? Ska ju tydligen ha en bra stock och bra precision. Mvh,
Publicerat April 1, 200818 yr Författare kanske en ruger no 1. nja, ingen enskottare. vill ha masin och gärna löstagbart.
Publicerat April 1, 200818 yr Stocken är väl ingen höjdare. Men annars ett bra vapen. Är det den som det sitter en B&C på? I så fall är det en av deras bättre stockar med lite kvalitet inte att förväxla med deras fetplast stockar.
Publicerat April 2, 200818 yr Författare Såg en remington 700 xcr med B&C stock i en annons från jaguargruppen i svenskjakt. Den var av "bänkskyttemodell" och hade en mysko urkapning i kolven. Såg inte alls bra ut.... men den kan ju vara bra för det. Priset på den var på 12900. Ligger dom den prisklassen eller var det special stocken som drog upp priset?
Publicerat April 2, 200818 yr En remington 700 sen kan du knåpa ihop vad vill för bössa i stort sett finns hur mycket grejer som hälst o köpa till Mvh.
Publicerat April 2, 200818 yr Nu måste vi bena upp detta. I denna tråd pratar vi om 2 olika vapen tillverkade av Remington. Remington XCR Tactical, har en hyffsad stock från B&C. Är i grund och botten en LTR med längre pipa och sämre stock. Remington XCR, är ett standardvapen i rostfritt som har en billig(are) Hougestock med gummiöverdrag. Finns också i camoversion.
Publicerat April 3, 200818 yr Författare Men kollar man på remingtons hemsida finns en XCR compact tactical som ser ut så här:
Publicerat April 3, 200818 yr Men kollar man på remingtons hemsida finns en XCR compact tactical som ser ut så här: Det är Remingtons nya skapelse som är en LTR i en annan kostym. Stocken är en B&C som inte håller samma klass som HS kolvarna. Vapnet kommer nog inte till Sverige detta år, möjligtvis att den hinner lanseras till hösten.
Publicerat April 3, 200818 yr Nu måste vi bena upp detta.I denna tråd pratar vi om 2 olika vapen tillverkade av Remington. Remington XCR Tactical, har en hyffsad stock från B&C. Är i grund och botten en LTR med längre pipa och sämre stock. Remington XCR, är ett standardvapen i rostfritt som har en billig(are) Hougestock med gummiöverdrag. Finns också i camoversion. Ok, har inte synat Remingtons hemsida alltför mycke men nu är jag med. Två olika pangar, eller stockar i alla fall Men faktiskt skulle jag kalla B&C:s stock för mer än hyfsad. Ingen Mcmillan eller HS men en mycket brs och prisvärd stock. Skulle själv kunna tänka mig en B&C, bara inte den modellen.
Publicerat April 3, 200818 yr Min subjektiva åsikt är att B&C stockarna är nog så mjuka. Jag har en själv på min Remington och den stocken ligger kring gränsen för vad jag accepterar och vilka krav jag har på en syntetstock som ska sitta på ett jaktvapen. Känslan och finishen på stocken är det absolut inget fel på, men när jag t.ex. monterar benstöd på vapnet så får jag precis in ett A4 ark mellan pipa och stock.
Publicerat April 4, 200818 yr Författare Ok, har inte synat Remingtons hemsida alltför mycke men nu är jag med. Två olika pangar, eller stockar i alla fall Men faktiskt skulle jag kalla B&C:s stock för mer än hyfsad. Ingen Mcmillan eller HS men en mycket brs och prisvärd stock. Skulle själv kunna tänka mig en B&C, bara inte den modellen. Jag gillar inte heller den modellen. Det där jacket i kolven ser ju bara för jävligt ut tycker jag.
Publicerat April 4, 200818 yr Författare Men kan man få tag i en LTR och vad ligger dom i för pris tror ni?
Publicerat April 4, 200818 yr Men kan man få tag i en LTR och vad ligger dom i för pris tror ni? Torsbo har runt 10.000kr får du ge. Mvh.
Publicerat April 4, 200818 yr CZ har ramlat bort i resonemanget, märker jag, så jag måste bara inflika att de jag testat och ägt varit mycket bra bruksvapen.
Publicerat April 4, 200818 yr Författare CZ har ramlat bort i resonemanget, märker jag, så jag måste bara inflika att de jag testat och ägt varit mycket bra bruksvapen. Har en CZ i 22lr som jag är mycket nöjd med och skulle lätt kunna tänka mig en till i någon annan kaliber. Om man tänker på priserna tror jag att remington ligger högst sen kommer CZ och ruger på ungefär samma slant. Eller vad tror ni?
Publicerat April 26, 200818 yr Jag har lagom mycket erfarenhet av Ruger och Remington, mer av CZ eller snarare BRNO. Tjeckerna har alltid gjort mycket funktionella vapen, finish är inte deras starka kort om man säger så. Beroende på vilket kaliber du funderar på så skulle jag vilja slå ett slag för BRNO´s 600, 601 eller 602. Tror att det fortfarande ligger kvar någon sprillans ny 600 i kaliber 6,5x55 hos Värnamo Vapen, priset är löjligt lågt för ett nytt vapen med den kvalitet som BRNO´s vapen håller. Om jag inte missminner mig så ville de ha dryga 4-tusenlappen för ett järn som alltid gör jobbet. Köpte förresten en 22:a av nämnda märke och handlare, givetvis blev det en BRNO, så nu har jag tre "tjecker" i garderoben. Den kostade 2000 kr (nytt vapen) och nu hoppas jag bara licensen trillar ner i lådan snart så jag kan klämma lite på min första 22:a.