Publicerat April 2, 200818 yr Jag var inne på Walter Borg idag och de har fått in ca 200 vapen till sin auktion. Bl a hade de en Krighoff som jag gärna skulle vilja ha (men den är alldeles för dyr). 2 koffertar, med 4 pipset, dubbelstudsare, 9,3x74 och 7x65r (tror jag), kombipipset 7x65r - 20 samt hagelpipa kaliber 20 plus olika kikare. Såg riktigt bra ut. Fan vad schysst och komma till en större jakt med dessa bössor men utropspriset på 160 - 180 tkr avskräcker till 100 %.
Publicerat April 2, 200818 yr Ok, finns det någon lista/förteckning över objekten el. motsv?/Må Komplett katalog kommer tydligen inte förräns 2 veckor innan auktionen Men lite bilder finns det i alla fall.. http://www.mr-winters.com/auktion/forst.html
Publicerat April 3, 200818 yr Ska till Walter Borg idag och kolla efter ett pumphagel. Får väl se vad man kan hitta.
Publicerat April 3, 200818 yr Författare Dom har några begagnade för inga pengar alls, typ under 3000 kr. Jobbar mitt emot Walter Borg, börjar bli dyrt. Jag kan rekommendera Kebaben på hörnet, grym!
Publicerat April 3, 200818 yr Jag kan rekommendera Kebaben på hörnet, grym! Mmmmm, kebab längs Kungsgatan ned mot Vasagatan. En klassiker som jag alltid besöker när man gästar stor-stan! Friluftsbutiken mitt emot WB förtjänar också ett besök.
Publicerat April 3, 200818 yr Jag var där idag. Köpte mig en hagel-pump. Ska dit igen i morgon. Tänkte kolla efter ett nytt vapenfodral. Min beretta bockär för lång för mina andra fodral och jag börja tröttna på att packa ner den i hard-caset varje gång. Det fanns en del fina bössor där till auktionen. Jag såg tex en extremt kortad Marlin 45/70. Mycket trevlig
Publicerat April 4, 200818 yr Mycket fin mannlicher vänster i helstock dessutom Kanske dags för en Österrikare?
Publicerat April 6, 200818 yr Jag var där idag. Köpte mig en hagel-pump.Ska dit igen i morgon. Tänkte kolla efter ett nytt vapenfodral. Min beretta bockär för lång för mina andra fodral och jag börja tröttna på att packa ner den i hard-caset varje gång. Det fanns en del fina bössor där till auktionen. Jag såg tex en extremt kortad Marlin 45/70. Mycket trevlig Låter konstigt, kan du utveckla, vanliga guidegunen har ju 47,5 cm pipa, och 45 cm är det kortaste man får ha. Dessutom sticker inte pipan ut många cm framför magasinet heller då.