Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny kamera på ingång

Featured Replies

Publicerat

Har precis beställt en Nikon D40 :angry:

Med jämna mellanrum uppgraderar jag mitt kamerainnehav och nu är det dags att byta upp mig från min kära kodak z612 till en systemkamera och då valde jag då Nikon D40.

Någon som har en och kan visa lite bilder fotade med en sådan kamera och kanske tipsa lite om hur den fungerar? Nog för att sådant brukar jag klura ut rätt fort, men lite inside information skadar ju aldrig :blink:

Publicerat
Har precis beställt en Nikon D40 :D

Med jämna mellanrum uppgraderar jag mitt kamerainnehav och nu är det dags att byta upp mig från min kära kodak z612 till en systemkamera och då valde jag då Nikon D40.

Någon som har en och kan visa lite bilder fotade med en sådan kamera och kanske tipsa lite om hur den fungerar? Nog för att sådant brukar jag klura ut rätt fort, men lite inside information skadar ju aldrig ;)

kul du kommer en stor skillnad på bildkvalitet från den kamera!

Publicerat

Bra köp!

Vi köpte precis en sån, och jag måste säga att den imponerar!

Nu är jag långt ifrån någon fena på det här med foto, men så här långt är jag otroligt nöjd.

Håller fortfarande på att läsa instruktionsboken... :DB)

Lägger upp några närbilder tagna med den, motivet är så tråkigt som ett vapen... ;):D

post-1868-1207177780_thumb.jpg

post-1868-1207177822_thumb.jpg

post-1868-1207177865_thumb.jpg

Publicerat

Nog ganska lik i kvallite med de bilder jag tagit med min D80.

Så då vet du!

Tror du gjort ett MKT bra val.

Publicerat

Jag köpte nyligen en D40 men det är min första riktiga kamera så jag kan inte tipsa så mycket,men den är väldigt enkel och bra passar mig som hansken :lol:

• 3 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Äntligen har jag fått hem den :D

Första bilderna blev på en av katterna..

gallery_1473_12_53555.jpg

gallery_1473_12_72207.jpg

Är rätt nöjd med dem och misstänker att när man fotat lite mer, så blir det ännu bättre. Dessa bilder är endast beskurna och förminskade.

Publicerat
Äntligen har jag fått hem den :rolleyes:

Första bilderna blev på en av katterna..

gallery_1473_12_53555.jpg

gallery_1473_12_72207.jpg

Är rätt nöjd med dem och misstänker att när man fotat lite mer, så blir det ännu bättre. Dessa bilder är endast beskurna och förminskade.

De flev ju jättefina!

Måste ju bara fråga: Vad kallar du färgen på katten?? Mosaik?? <_<

Publicerat
  • Författare
De flev ju jättefina!

Måste ju bara fråga: Vad kallar du färgen på katten?? Mosaik?? <_<

Tack :rolleyes:

Visst är hon rätt så charmig?

Hon är svart sköldpadda i färgen, vilket även hennes syster är, fast hon är helt annorlunda färgad. Ska se om jag kan fota även henne någon dag ;)

Fler bilder som jag fotat senaste dagarna finns i min tråd: Jämtas hundliv om du vill kika :D

Publicerat

Tack för tipset!

Jag hade en gigantisk katthona (närmare 9 kilo när jag fick henne!! Fick ner henne till 6kg.) och hon var också sköldpaddsfärgad fast betydligt mer åt det röda hållet. En kompis som såg henne utropade: Åh, en blommig katt! :D

Publicerat

En liten fråga... finns D40 i olika utförande? sett 6.1Mp & 10Mp

sneglat lite själv på dessa kameror men eftersom jag kan så lite om detta har jag skjutit upp det hela tiden.

Ser behovet mer och mer med en vettig kamera då man jagar och är ute i naturen en del.

Publicerat
  • Författare

Det finns D40 och D40X. Googla och kolla skillnaderna. jag kan alldeles för lite i ämnet för att tordas uttala mig om det :D

Som vanlig människa klarar man sig ypperligt med nikon D40, så pass mycket vet jag :P

Det man ska satsa på är objektiven har jag fått reda på från de som kan mer. Bra objektiv är A och O.

Publicerat

Kul Jämta! Det blev ju fina foton med den! :rolleyes:

Publicerat
Det finns D40 och D40X. Googla och kolla skillnaderna. jag kan alldeles för lite i ämnet för att tordas uttala mig om det :angry:

Som vanlig människa klarar man sig ypperligt med nikon D40, så pass mycket vet jag :D

Det man ska satsa på är objektiven har jag fått reda på från de som kan mer. Bra objektiv är A och O.

tja samma kamera samma sensor men med mer pixlar 40x övrigt har 40x iso från 100 men och tar 3 bilder per sekund mot 2,5

med 40x kommer du att kunna printa bilder större en 50x70 cm

annars inget som som avgör bildkvalitet!

mvh pacco

Publicerat

Ett kort vid årets bäverjakt tagen med en D40....

post-459-1209243563_thumb.jpg

Publicerat

Fin bild Erkon, hade den vart lite större och lite grenar varit borta på höger sida hade jag lagt den som bakgrund. :)