Publicerat Augusti 4, 200520 yr Har tillbringat lite tid av semestern i Sveriges vackraste landskap, Skåne. Givetvis har jag då besökt ett flertal vapenbutiker av skiftande storlek och kvalité. Under ett av mina shoppingäventyr fick jag och min far syn på Swarovskis nya avståndsmätare. Vi kunde naturligtvis inte låta bli att kläma och känna på den, vi gick ut ur butiken för ett snabbtest. Den väckte ett absolut habegär! Det är inte bestämt vem som skall få äran att få leverera den men den är på ingång så att säga.... : Vad säger den samlade kunskapen om en sådan tingest???
Publicerat Augusti 4, 200520 yr Suveränt hjälpmedel för många ändamål! Naturligtvis för jakt men även när du gör pass för att markera olika skotthåll, vid provskjutning i terräng och när du bara vill veta avståndet... Har en Leica 1200 och den fungerar utmärkt.
Publicerat Augusti 4, 200520 yr Författare Jag kan tänka mig att den är bra då man kommer till nya marker och inte riktigt har kläm på avstånden, det har man säkert inte på de egna markerna heller när man väl kontrollerar med avståndsmätaren. Det skall bli kul att kolla iaf... Jag kan på rak arm tänka mig ett flertal användnings områden så dammig lär den inte bli...