Publicerat April 5, 200818 yr Hej på er alla. Jodu Mamre, här kommer lite mer info om mej. Är en kille som egentligen heter Calle, född -73, dvs snart 35år, bor i villa mitt i Glasriket med fru och två söner på 4 resp 6år. Jobbar som montör, men de senaste åren mest som alltiallo hos en STOR fönstertillverkare. För att komma till mitt jakt intresse så har jag varit med och jagat sen barnsben på min mormor och morfars gård i Jönköpings län. 1980 skrev de över gården på mina föräldrar, min lillebror och mej. Tog Jägarexamen som 13-åring och uppsikts jagade efter det till jag fyllde 18 och fick köpa egna vapen. Sen kom fenomenet " GUDRUN", som en stormvind 2005 och vred ner så mycket skog vi ägde och hade. De 12-13 åren innan dess bestod skogsbesöken till 90% av att jag gick med motorsågen i nävarna eller körde ut stock mm med traktorn så jakten blev det inte mycket med då vi också hade ca 9 mil enkel resa till ägorna. Gården såldes för ca 2 år sen och en arbetskamrat undrade om jag inte ville vara med i deras jaktlag nu när jag var utan mark. De är ett gäng på 8-10 pers som arrenderar ca 650 hektar 2 mil utanför samhället där jag bor. Och trevligare gäng får man leta efter. Har känt mej välkommen sedan första stund. Det började dock inte så bra då jag själv fällde hela älgtilldelningen, ( 1+2), första säsongen jag var med. Men de visade inga sura miner för det, visst lite gliringar men stämningen var ändå hög och jag trivs storartat. Numera jagar jag mer än jag någonsin gjort förut. För mycket tycker frun, och jag vill ännu mer. Har ingen egen hund. Morfar hade alltid ett par folkilskna drevrar som var riktiga jaktidioter och hans sista hund blev en tax som var skaplig om än lite övergöd. Pappa har haft ett par beaglar som varit duktiga på hare. Själv har jag, eller vi, tänkt att skaffa hund om något år eller så. Lutar åt en wachtel eller ev TJT. Å andra sidan ser jag inte detta som något stort problem då vi har en en kennel på jaktmarken som föder upp TJT och det finns alltid hundar att tillgå. Annars är det många i laget som har både taxar, wachtel, stövare, jämt och gråhundar så jag ser inte detta som någon bristvara. Annars består mina intressen utöver jakt och vapen av familjen och villan. Är med i två körer och övar två gånger i veckan. Körde lite cross innan men lagt det på hyllan för att jaga mer. Även fisket lockar endel. Sedan till det VÄRSTA jag vet. Den svenska avundssjukan! Kan inte förlika mej med att man i vissa jaktlag inte jagar vissa dagar för att grannlaget jagar samtidigt. Vad skulle det göra om man stöter vilt till dom. Nästa gång kan det vara vise versa! För min egen del är det ändå jaktillfällena jag värderar högst. Om det blir nåt skjutet får man räkna som en bonus och det är kamratskapen och umgänget jag trivs med, rätt att jag kan tycka att det är rogivande att gå själv ibland också! Tillsist! Varför Mollskinnaren??? Jo, jag gillar mollskinnsbrallor även om jag använder andra byxor då och då, så som jeans! Ojdå, fan va långt detta blev då. Ni får ursäkta mej jaktbröder och systrar. Men nu vet ni lite om MOLLSKINNAREN! Familjärt forum förövrigt! Tack för ordet.
Publicerat April 5, 200818 yr ... välkommen på dej!.. trots lite info!.. hoppas du kommer trivas!.. Mvh Mamre!:. så trevligt med lite mer info!... tackar!.. å åter igen hoppas du kommer trivas!.. Mvh igem Mamre!.
Publicerat April 5, 200818 yr Hej och välkommen mollskinnaren! Det var en trevlig och utförlig beskrivning av dig själv. Kul!
Publicerat April 6, 200818 yr Författare Hej och välkommen mollskinnaren! Det var en trevlig och utförlig beskrivning av dig själv. Kul! Tack för det Ijahman! Beskrivningen kunde väl kortats ner något, men det är som det är. Verkar som det är en trevlig stämning bland er på detta forum. Vänskapligt liksom! Jag ska försöka sköta mej och göra inlägg i det jag känner mej hemma på. Sen är jag inte sen på skämt!! Ett gott skratt förlänger livet, eller? Känner mej välkommen, allaredan. Skulle vilja ha mer tid, och då i den fria formen!
Publicerat April 6, 200818 yr Sen är jag inte sen på skämt!! Ett gott skratt förlänger livet, eller? Håller med till fullo. Du ska nog se att du hamnat rätt!