Publicerat April 5, 200818 yr Hej på er alla. Jodu Mamre, här kommer lite mer info om mej. Är en kille som egentligen heter Calle, född -73, dvs snart 35år, bor i villa mitt i Glasriket med fru och två söner på 4 resp 6år. Jobbar som montör, men de senaste åren mest som alltiallo hos en STOR fönstertillverkare. För att komma till mitt jakt intresse så har jag varit med och jagat sen barnsben på min mormor och morfars gård i Jönköpings län. 1980 skrev de över gården på mina föräldrar, min lillebror och mej. Tog Jägarexamen som 13-åring och uppsikts jagade efter det till jag fyllde 18 och fick köpa egna vapen. Sen kom fenomenet " GUDRUN", som en stormvind 2005 och vred ner så mycket skog vi ägde och hade. De 12-13 åren innan dess bestod skogsbesöken till 90% av att jag gick med motorsågen i nävarna eller körde ut stock mm med traktorn så jakten blev det inte mycket med då vi också hade ca 9 mil enkel resa till ägorna. Gården såldes för ca 2 år sen och en arbetskamrat undrade om jag inte ville vara med i deras jaktlag nu när jag var utan mark. De är ett gäng på 8-10 pers som arrenderar ca 650 hektar 2 mil utanför samhället där jag bor. Och trevligare gäng får man leta efter. Har känt mej välkommen sedan första stund. Det började dock inte så bra då jag själv fällde hela älgtilldelningen, ( 1+2), första säsongen jag var med. Men de visade inga sura miner för det, visst lite gliringar men stämningen var ändå hög och jag trivs storartat. Numera jagar jag mer än jag någonsin gjort förut. För mycket tycker frun, och jag vill ännu mer. Har ingen egen hund. Morfar hade alltid ett par folkilskna drevrar som var riktiga jaktidioter och hans sista hund blev en tax som var skaplig om än lite övergöd. Pappa har haft ett par beaglar som varit duktiga på hare. Själv har jag, eller vi, tänkt att skaffa hund om något år eller så. Lutar åt en wachtel eller ev TJT. Å andra sidan ser jag inte detta som något stort problem då vi har en en kennel på jaktmarken som föder upp TJT och det fin