Publicerat April 6, 200818 yr Var en sväng till Torsbo igår, handlade bara det mest nödvändiga . Tror att den kan bli en vettig skadedjursdräpare och "bockabössa". Har lite oordning på mina papper om recept som testades under min förra 6.5-period så tips om laddrecept är intressant. Har endast Hornady 140gr kulor för tillfället, men är intresserad av "heta" laddningar för 100gr-kulor, tips, någon. Här kommer en bild på skönheten, samt en träffbild skjuten nu ikväll med Jaktmatch, 100 m, överslaget beror på att gässen ska få sig en "match" imorgon eller på tisdag och beräknat skotthåll är 200 m.
Publicerat April 6, 200818 yr Ser ju riktigt trevlig ut måste jag säga! Och träffbilden verkar ju påvisa dödlighet även på längre håll.
Publicerat April 6, 200818 yr fint. noslers 100 gr kula med urp går fort som tusan och effekten blir nog den du önskar. använd normas data för deras 100 gr hp. jag har testat lite mer än det som är listat men det behövs inte den går fort nog ändå. om du vill skjuta tätt rekomenderar jag normas dl kula med 45,5 gr N160.
Publicerat April 12, 200818 yr 100 gr. sierra hp med 51,4 gr. vv 160 Ger i min bössa 940 m/s och en mycket bra precision, en riktig bra räv och bäverkula. Min bössa är en krico 600 sporter, känns det igen ;-) Mvh Fredrik