Publicerat Augusti 5, 200521 yr Nu fick sig injagningen av unghunden ett avbräck. Hon hade varit allmänt loj och dålig i magen några dagar med diaree, jag provade med risdiet men det hjälpte inte. På tredje dagens morgon kom hon inte och hälsade på mig utan jag fann henne liggande vid ytterdörren. Hon försökte att resa sig men klarade inte av det, bakkroppen lydde inte på henne utan hon trillade ihop. Jag tog beslutet att kontakta jourveterinär som tyckte att jag skulle komma in med henne direkt vilket jag också gjorde, där konstaterades att hon var uttorkad samt hade förhöjd temperatur. Hon lades in igår (torsdag) och fick stanna över natten med dropp och antibiotika. Det enda veterinären kan säga är att hon har en infektion men mer än så vet de inte ännu. Jag har inte fått någon rapport om hennes tillstånd idag (fredag) men det lutar nog åt att hon får stanna ytterligare en natt. Det är verkligen inte roligt när ens djur blir sjuka, hoppas att de hittar felet och att hon blir återställd...
Publicerat Augusti 5, 200521 yr Oj oj... att läsa detta är inte kul, men vi får verkligen hoppas allt blir bra igen.
Publicerat Augusti 5, 200521 yr Vi håller tummarna för Dig och Din jaktkamrat och hoppas att det blir bra. Hur gammal är den om Du håller på med injagning?
Publicerat Augusti 6, 200521 yr Författare Nu har jag fått hem min skithund. Hon har någon infektion men veterinären vet inte vad, hon kan ha ätit nåt olämpligt. Hursomhelst så var det ett jäkla oväsen när jag hämtade henne, det hade tydligen varit tråkigt på sjukhuset. : Sin hemkomst firade hon med att bita sönder en tröja i bilen på väg hem, jag funderade starkt på om det gick att lämna tillbaka henne till sjukhuset. > lsjonsson: Hon är ganska precis ett år! Slutet gott allting gott...
Publicerat Augusti 6, 200521 yr Nu har jag fått hem min skithund. Hon har någon infektion men veterinären vet inte vad, hon kan ha ätit nåt olämpligt. Hursomhelst så var det ett jäkla oväsen när jag hämtade henne, det hade tydligen varit tråkigt på sjukhuset. : Sin hemkomst firade hon med att bita sönder en tröja i bilen på väg hem, jag funderade starkt på om det gick att lämna tillbaka henne till sjukhuset. >lsjonsson: Hon är ganska precis ett år! Slutet gott allting gott... Okej! Lycka till och hoppas att allt går bra för Dig och kompisen!