Publicerat April 9, 200818 yr Tjena! Skulle vilja höra vad nån som vet vad han pratar om har att säga om det här paketetVisit My Website finns det några uppenbara nackdelar eller nåt annat som är dåligt? Har skjutit iaf ganska mycket pilbåge förut och PSE var ett vanligt märke bland bågarna på klubben iaf. Om jag köper(snarare när) så blir det väl till att nöjeskjuta mycket och sedan ta båg-examen framöver! Allt om bågen är intressant i mina öron! Tack på förhand, mvh Micke
Publicerat April 10, 200818 yr Goder morgon FireFox! ja ser inte något alls fel på denna båga!.. priset är juh stuprätt... troligen för de är lite av den äldre tekniken!.. *S*.. å då menar jag bara några år äldre!.. många bågar idag har så kallad parralel lems tekniken!.. (hmmf vart de där rätt stavat?) viklet innerbär att lemmarna när man släpper iväg pilen åker iväg rakt ner å upp istället för snett framot hoppas du förstår va jag menar!.. *S*.. hur som helst så påstås de att de blir mindre vibrationer å lite tystare båge om man har den så kallade nya rekniken!.. ??? MossboRobbin (min svåger) har samma typ av båge som på bilden!.. jag vill påstå att jämfört med min som har nyare tekniken att skilnaden är marginel.. så jag ser inget fel i den du funderar på!..... du kanske kan få fram den typen av båge beggad. då kan du juh spara några 100 lappar till!... vet inte vart du bor!. men kom gärna ner på vår träff den 19:e då får du möjlighet å test skjuta många varianter av pilbågar!. Mvh Mamre!..
Publicerat April 10, 200818 yr såg en riktig intressant Auktion på tradera Firefox http://www.tradera.com/Fred_Bear_Truth_200...uktion-61157639 Lite nyare båge, har en kompis som har denna o han är supernöjd, tror dock att du får lägga till lite pengar, men den kan vara värd att titta på. MVH//Kent
Publicerat April 10, 200818 yr Hej! Har kollat in dessa båda bågar och kan säga följande. PSE är världens största tillverkare av bågar. Denna båge som saluförs i annonsen är av budget modell. Den innehar inte den senaste tekniken och materalvalet som dyrare bågar i PSEs sortiment har. Man får vad man betalar för kan man säga. Bågen gör dock sitt jobb och skickar iväg pilen med hyfsad hastighet. Vi ska samtidigt komma ihåg att det inte räcker med att köpa den dyraste bågen och tro att man på så sätt träffar allt man siktar på. Man måste lägga ner åtskilliga timmar på träning. En bra skytt skjuter garanterat bättre med denna billiga båge än vad en sämre skytt gör med en dyrare båge. En dyrare båge är oftast bättre dämpad och tystare. Man har valt bättre material och kan på så vis göra den lättare och få ut en högre pilhastighet ur den. Grunregel nummer ett är att du kan köpa dig en billigare båge, men satsa på bra pilar. Det uppväger mycket. Bear Truth bågen på tradera är en höjdarbåge. Mycket tyst och skön att skjuta med. Min polare skaffade sig en sådan och jag vet att den är otroligt tyst i avfyringsljud och välbalanserad. Den är också snabb. Han lyckades fälla en vitsvanshjort med den i USA förra hösten. Personligen skulle jag lägga till någon tusenlapp och välja denna båge istället för PSEn. Själv skjuter jag med en nyare generation av Bear Truth. Den kallas Truth2 och är av 2008 års modell. Egentligen är det en helt ny båge jämfört med en vanlig truth. Det enda gemensamma mot förra bågen är det runda topphjulet. En sådan båge kostar "naken" ca 6500 kr. Men då tillkommer kostnad för sikte, pilhylla, avtryckare, pilar och eventuellt en stabilisator. Räkna med att du får ett sådant paket för i runda slängar 8000 kronor. Detta kan anses vara mycket pengar. Men en snabb sökning på blocket så inser man att många försöker få tusentals kronor för uråldiga bågar. Dessa är rent skit om man jämför vad du kan köpa idag. Men kom ihåg att draglängden är av största betydelse när du ska handla en båge. Får du för lång draglängd så kommer du aldrig att skjuta speciellt bra med den. Hellre lite för kort än för lång draglängd. Slutkontentan är att båda dessa bågar gör det som en båge ska göra. Den skjuter iväg pilen och dödar ett vilt effektivt. Den egna plånboken och vad man tycker om utseende och annat får avgöra. Men snåla inte på pilkvalitén. Det är ju pilen som i slutändan ska göra jobbet. Flyger den illa så kan du ha en båge för en miljon kronor och fortfarande skjuta dåligt.
Publicerat April 10, 200818 yr Författare sickboy75: den bågen skulle jag kunna tänka mig att köpa, lätt! Men bågköp blir inte aktuellt förrän efter sommaren så mycket begagnat hinner ju komma och gå. Ska absolut hålla koll efter begagnat! Thomas: Jag skulle väldigt gärna komma på bågträffen men om allt går som planerat så ska familjen åka ner och fira en släkting just den nittonde tack för dina åsikter om bågen också Helst av allt skulle jag vilja ha en båge NU men när man inte är mer än en praktikant och "tjänar" 30 spänn i matersättning om dagen så blir det ganska svårt att få ihop Skjuta båge är ju så jävla kul Mer synpunkter önskas Mvh Micke
Publicerat April 15, 200818 yr Köp inte nått billigt, det blir dyrt i slutändan. Köp en premium modell från någon av dom stora tillverkarna. Räkna med att du ska ha bågen i kanske 10 år. Draglängd är A&O. Frugan har en sån där PSE(http://www.racerback.se/pse-s8-p-404.html) och jag tycker den är ganska dålig. För tillbehör fråga oss som hållt på länge, och läs på forum t.e.x http://www.huntingnet.com/forum/ http://www.archerytalk.com/vb/ Själv har jag en Bowtech Guardian, men prova allt du kommer över så kommer så kommer du att hitta rätt till slut. Tänk först köp sen.
Publicerat April 16, 200818 yr Författare Oj, såg inte att JS hade postat samtidigt som jag förrän idag Många tack för den inputen! Fettdrift: Tack till dig också! Är väl nästan bättre att köpa en till bössa där man vet lite vad man pratar om iaf Vi får väl se, tack än en gång! Mvh Micke