Publicerat April 9, 200818 yr Tänkte slänga ut en fråga o hoppas på vettiga o bra svar Min 4 månaders valp Lava är lite väl "bitig" tycker jag, speciellt efter händer. När man fyar så slutar hon ett tag men snart så är det igång igen... Ska tillläggas att jag inte lekt några kamp/drag lekar eller dyl och att hon är inte "stressad" eller så i övrigt, inkallning o en del enkla komandon funkar bra. Lava är en blandras Tax/Drever men det borde ju inte ha ngn betydelse vad gäller hennes uppförande. Inväntar lite synpunkter o tips Mvh! Garou
Publicerat April 9, 200818 yr Hon är ju rätt ung ännu och chanserna är ju rätt bra att mycket av det där kommer att "växa bort". Jag brukar på bitiga lite äldre valpar ta tag i tungan precis när de biter och det brukar de inte tycka är någon höjdare, så efter några gångers tungfångande så brukar de ge sig med det där. Observera att man inte ska nypa tag hårt i tungan och man ska heller inte hålla jättelänge!! Funkar för mig i alla fall
Publicerat April 9, 200818 yr Författare Hon är ju rätt ung ännu och chanserna är ju rätt bra att mycket av det där kommer att "växa bort".Jag brukar på bitiga lite äldre valpar ta tag i tungan precis när de biter och det brukar de inte tycka är någon höjdare, så efter några gångers tungfångande så brukar de ge sig med det där. Observera att man inte ska nypa tag hårt i tungan och man ska heller inte hålla jättelänge!! Funkar för mig i alla fall Bra.. Ler, då hoppas vi att det växer bort Bra att höra vad andra tycker o tror tackar för bra svar, Ler Var oxo inne på att det va lite av en valpsak som kommer försvinna men det e ju lätt o skylla alla icke önskvärda betenden på det!! Hopp Hej!