Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

förstörd vapenlicens

Featured Replies

Publicerat

Hej! Hur gör man när man förstört vapenlicensen, i detta fall har den blivit så blöt att den ej går att tyda? vad kostar det att få en ny mm?

Publicerat
Hej! Hur gör man när man förstört vapenlicensen, i detta fall har den blivit så blöt att den ej går att tyda? vad kostar det att få en ny mm?

Man beställer bara et nytt från polisen

Publicerat
  • Författare
Man beställer bara et nytt från polisen

Ok, tack så mkt för det snabba svaret. Blev lite nervös att det skulle vara tokdyrt :D

Publicerat

Men spara för gudsskull den "trasiga" om/när polisen vill ha inte den.

Ring din handläggare

Publicerat

Har för mig att det kostar ca. 150kr. Jag bytte ut en gammal pga att jag ville ha de nya formatet på licensen vilken passar bättre i plånboken storleksmässigt.....Inplastat givetvis :D

Publicerat

Jag det är det första jag gör när jag får en ny licens.

Laminerar den i lamineringsmaskinen på jobbet.

Publicerat

samma här.DSC07998.jpg

Perfekt i plånboken + att dom håller så mycket bättre.

Publicerat

Som sagt är det bara att beställa ett duplettbevis. Tror att dem vill ha in den gamla.

Publicerat

Jag har aldrig haft med mig en licens i skogen!

Fyller i alla vapen på statliga och låter två trovärdiga skriva under sedan stoppas det i en plastpåse som knyts åt och stoppas i ryggsäcken.

Publicerat
Jag har aldrig haft med mig en licens i skogen!

Fyller i alla vapen på statliga och låter två trovärdiga skriva under sedan stoppas det i en plastpåse som knyts åt och stoppas i ryggsäcken.

Jo, jag gör precis likadant. Då behöver man inte vara orolig att de förstörs eller tappas i skogen. Det jag funderar lite över är om man måste ha med sig sin riktiga licens när man jagar ovan odlingsgränsen?? De kräver ju originallicensen vid kortköp, samt att det står att alla "papper" ska kunna visas upp vid tillsynskontroll?? Hur funkar det egentligen?
Publicerat
  • Författare

Ja då var det ordnat, 160 kr kostade. Man behöver inte visa upp den gamla. vilket var tur för då skulle dom nog behöva sina bästa detektiver för att en kunna se att det varit en licens ;) Nu blir det att plasta in alla licenser man har så att man slipper detta i fortsättningen.