Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

bara jag???

Featured Replies

Publicerat

får bara en massa trast i mina fällor...får ni det med???????

Publicerat

Antar att du menar trast.. :mellow:

Jag har en skatfälla på gården, har inte fått en skata i den, men däremot knäppt över 50 st nötskrikor i den, denna säsongen, så nytta har den ju gjort i alla fall. :blink:

• 4 weeks later...
Publicerat
Antar att du menar trast.. :angry:

Jag har en skatfälla på gården, har inte fått en skata i den, men däremot knäppt över 50 st nötskrikor i den, denna säsongen, så nytta har den ju gjort i alla fall. :lol:

Inte illa, jag har också en skatfälla på gården. Tog ett helt gäng skator i den när den var ny, men sedan är det som att de har lärt sig att undvika den, eller hur man löser ut den och ändå får i sig betet... För övrigt flyger det mest talgoxar in och ut genom den fällan. Funderar på att skaffa det där kråkbåset med sittpinne istället, verkar enklare att få till.

Publicerat

Svårare att få tag på första kappan men då den väl är infångad så är kråkbåset effektivt!

Mvh!

Publicerat
Inte illa, jag har också en skatfälla på gården. Tog ett helt gäng skator i den när den var ny, men sedan är det som att de har lärt sig att undvika den, eller hur man löser ut den och ändå får i sig betet... För övrigt flyger det mest talgoxar in och ut genom den fällan. Funderar på att skaffa det där kråkbåset med sittpinne istället, verkar enklare att få till.

Ja, den har som sagt gett utdelning, om än med "fel" fågel. :angry:, har suttit en och annan katt i den också... :lol:

Har du vittjat fällan så att skatorna sett dej, eftersom dom undviker den?

+1 på det hippen skrev också.

Publicerat
om än med "fel" fågel.

Har fångat allt från skator till vildsvin i kråkbåsen....

Vad gäller skatorna så rekomenderar jag helt klart de fällor som utlöses med sittpinne gentemot de som utlöses genom att de drar i betet. Skator kan vara något misstänksamma mot betet men sällan smarta nog att inte sitta på pinnen bredvid - givet att de hoppar in i fällan. Betet i sig kan gärna bestå av ägg! De verkar ha lite svårt att låta bli dem....... Lite blänkande "skräp" gör ingen skada heller. Bästa betet är dock en skata från ett annat revir!

//K9

Publicerat
Har fångat allt från skator till vildsvin i kråkbåsen....

Vad gäller skatorna så rekomenderar jag helt klart de fällor som utlöses med sittpinne gentemot de som utlöses genom att de drar i betet. Skator kan vara något misstänksamma mot betet men sällan smarta nog att inte sitta på pinnen bredvid - givet att de hoppar in i fällan. Betet i sig kan gärna bestå av ägg! De verkar ha lite svårt att låta bli dem....... Lite blänkande "skräp" gör ingen skada heller. Bästa betet är dock en skata från ett annat revir!

//K9

Det är en "pinnfälla" jag har.

Publicerat

Jag har tagit med hela fällan in i ladugården och avlivat dem där. Men det är ett tag sedan nu, verkar som om misstänksamheten mot den fällan går i arv... Men ett kråkbås kan nog vara modellen. Något tips om hur man undviker de små gula späckätarna? (Talgoxarna alltså). Har haft samma problem med ekorrar i mårdfällorna...

• 5 months later...
Publicerat

Ingen som vet var man kan få fatt på fjäder till fångsluckan på en VINDRARPSFÄLLA har en sådan som funkade mycke bra tills fjädern blev för slö. Försökte köpa en pakethållarfjäder av syckelhandlare men dom sålde tyvär inte sådana fjädrar längre.