Publicerat Maj 6, 200817 yr Det blev en Bock av fulare modell skjuten av mig på Fredagskvällen....som tur är har min kamera gått sönder Det var väl bra att den var ful, de vackra kan man ta på hösten då de är ännu vackrare och har gjort lite nytta när de haft sitt roliga Grattis till utförd viltvård. Min egen bockjakt står det om i min jaktdagbok.
Publicerat Maj 11, 200817 yr Det blev en bock i lördags morse. Klockan 06.00. Mer om detta i min dagbok.
Publicerat Maj 11, 200817 yr Bocken vägde 25kg passad och sotad. Hur står sig den vikten mot övriga landet?
Publicerat Maj 11, 200817 yr sköt en get för 5-6 år sedan som vägde 23 kilo flådd,utan huvud å urtagen givetvis,klövarna var oxo borta va tror ni om denna?
Publicerat Maj 12, 200817 yr sköt en get för 5-6 år sedan som vägde 23 kilo flådd,utan huvud å urtagen givetvis,klövarna var oxo bortava tror ni om denna? Grattis! Ser ju fin ut!
Publicerat Maj 12, 200817 yr hehe jo för att vara här uppe så är den fin,men den var liten i kroppen,kan ju bero på att den gått på 3 ben sedan feb så den kanske inte hittat mat, sköt den 25 apr
Publicerat Maj 16, 200817 yr Første dag i bukkejagten her i Danmark i dag og jeg startede i morges med at skyde en fin buk lidt i 6..... Rigtig fin 6 ender så en herlig start på min bukkejagt Olsen
Publicerat Maj 16, 200817 yr Første dag i bukkejagten her i Danmark i dag og jeg startede i morges med at skyde en fin buk lidt i 6.....Rigtig fin 6 ender så en herlig start på min bukkejagt Olsen Grattis! Den ser ju fin ut! Smaklig måltid!
Publicerat Maj 16, 200817 yr Første dag i bukkejagten her i Danmark i dag og jeg startede i morges med at skyde en fin buk lidt i 6.....Rigtig fin 6 ender så en herlig start på min bukkejagt Olsen Ser riktigt fin ut. Grattis!
Publicerat Maj 19, 200817 yr Äntligen fick man en liten bock! första bocken man skjuter så det var riktigt kul, gick i backen direkt vid skottet.
Publicerat Maj 19, 200817 yr Äntligen fick man en liten bock! första bocken man skjuter så det var riktigt kul, gick i backen direkt vid skottet. Grattis! Nu blir det sadel på grillen då? Fick mig en på lördagkväll, efter en ansmygning på ungefär en minut! Lillbocken var för nyfiken för sitt eget bästa! Efter ytterligare en minut var en grävling framme och kollade in oss. Ibland är det heldött och ibland rör det sig i varenda buske!
Publicerat Maj 20, 200817 yr Äntligen fick man en liten bock! första bocken man skjuter så det var riktigt kul, gick i backen direkt vid skottet. Grattis! Speciellt med den första, något du kommer minnas länge tror jag Härligt!
Publicerat Maj 20, 200817 yr tackar! Grattis till alla andra skyttar! Läger en bild på de stora hornen oxå!
Publicerat Maj 22, 200817 yr Var ut o jagade bock igår med en kompis o vi jag han bara sitta i ca 15 min innan det small och han skickar sms att han sköt en bock, klockan var då bara 20.00 så jag gick ner till honom o sen bar vi bocken till bilen o sen gick vi ut igen men på en annan äng ca 5-600längre bort men där var det lungt resten av kvällen! lägger in en bild på den me.