Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem med skruvhål till öppna riktmedel

Featured Replies

Publicerat

Tjena !

Jag har en 270WSM pipa som jag köpte begegnad för ett tag sedan. När jag köpte den saknades de öppna riktmedlena och endast skruvhålen fanns. När jag nu införskaffat riktmedel och skulle glad i hågen montera dessa men till min stora fasa verkar det som den förra ägaren lyckats förstöra gängorna på det bakre hålet där man monterar det bakre riktmedlet.

Storleken på skruvarna är M3 och denna fäster inte då av naturliga skäl.. :rolleyes:

Kornet inkl. bas sitter fast och är ok så problemet finns endast bak.

Har ni ngr tips på vad man skall göra ?? Det borde ju finnas ngn form utav "fäst-massa" som man kan applicera i hålet för att på nytt kunna få denna M3:a att gänga...

Jag har ju iof inte så stor nytta av öppna riktmedel på denna pipa men jag tycker att det estetiskt ser mycket mer tilltalande ut. Hur som haver så måste detta lösas !! Och har ni ngt bra tips så jag slipper lägga detta i händerna på en vapentekniker ?

Tacksam för svar...

Publicerat

Skaffa en gängtapp (M3?) och rensa ur gängorna på nytt.

Publicerat
  • Författare
Skaffa en gängtapp (M3?) och rensa ur gängorna på nytt.

Gängorna är trasiga...det går nästan att dra en skruv rakt upp ur hålet. Lutar åt att göra om denna till M4.

Tack för inlägget.

Publicerat
  • Författare

Då så....då var skiten inlämnad till vapentekniker :D Surt sa räven !! Blir antagligen M3,5 eller liknande vilket inte stör mig dock...

• 6 months later...
Publicerat
Då så....då var skiten inlämnad till vapentekniker :rolleyes: Surt sa räven !! Blir antagligen M3,5 eller liknande vilket inte stör mig dock...

Hej frei

Jag har lite funderingar på att plocka bort dom öppna rikmedlen på min .243-pipa, vad tror du om det som har sett hålen. Petade precis av kornet och skruven som sticker upp verkar vara LocTite'ad till max? Har du en susning?

/J