Publicerat April 12, 200818 yr Tjena! Är en kille på 32år som bor utanför nyköping med sambo/särbo(orkar inte förklara) och 3 barn (två är mina och en är hennes) och en Rottweiler hane på 5år (Ozzy) Tog examen våren 2007, en gammal dröm jag bestämde mig för att inte "skjuta" på längre.. Har haft ett i mina ögon lyckat år med 2 Rå, 1 Dov, 1 räv och 1 grävling (och okänt antal kråkor, nötskrikor och skater) på mitt samvete. Ingen egen mark att jaga på då arrendena känns alldeles för höga i mina ögon. Men några snälla vänner som låtit med medverka på deras jakter. Inför jaktsäsong 2008 ser det lite bättre ut iallafall, har ett par marker på gång där jag kommer få hålla efter predatorer och gris. Insåg tämligen snart att även handladdning vore nått för mig så det har blivit en hobby för sig. Arsenalen består idag av följande. Tikka T3 S/L 30-06 CZ 453 Varmint 22LR Zafer Bock (skjuter bättre än mig) ev kommer en Sako 85 6.5x55 inhandlas under sommaren. Som övrig hobby har jag luftvapen och då speciellt PCP gevär. Därav namnet FX hunter. kolla gärna in på vårat luftvapenforum airgun.se eller tävlingsforumet huntingtarget.nu Namn: Björn Ålder: Född 1975 Hemort: Nyköping Jobbar med: Rörmokare + alltiallo Gift/sambo/singel: Särbo/sambo Barn: 2(Dotter på 7 och en hulligan son på 4) Bor i villa/lägenhet/radhus: Villa Bil/fabrikat: Cheva Blazer + Volvo 945 MC: För farligt!! Äter gärna följande: det mesta... Dricker helst: Öl, men ett gott rött är aldrig fel. Mitt favoritvapen, luft: FX Cutlas än så länge Mitt favoritvapen, krut: Tikka T3 30-06 och CZ 453 Varmint 22LR Typ av skytte jag föredrar: Jakt(lockjakt) Tränings skytte (Huntingtarget) Kaliber jag föredrar: 30-06 Andra fritidsintressen: Jakt, Handladdning, Luftvapenskytte Övrigt av intresse: -- Hur fick du reda på att det här forumet fanns: google Vad är det bästa med forumet: All kunskap som finns runt i landet, och alla trevliga människor Nackdelar med forumet: ej hittat några Detta saknar jag på forumet:-- Bifogar en liten bild med mig och mitt första ätbara vilt
Publicerat April 12, 200818 yr Hej och välkommen hit! Jag skyddsjagade med ett FX cyclone tidigare. En mycket trevlig bössa.
Publicerat April 12, 200818 yr Författare Tackar! Ijahman: jag tror tom du och jag haft någon disskusion i ämnet då jag har dig i min MSN lista
Publicerat April 16, 200818 yr välkommen! jag jobbar minsann också som rörmokare, fast i boråstrakterna...jag var utanför nyköping 2 ggr denna säsongen på dov/grisjakt, fina viltstammmar på sina håll där!
Publicerat April 16, 200818 yr Författare får man fråga vart du jaga ?? dovhjortstammen däromkring jag bor är mer eller mindre urflippad.. det är inte gott om dem, det kryllar av dem så vart gränsen går för vad marken bär är svårt att bedöma emellanåt tyvärr har jag ingen egen jaktmark än
Publicerat April 20, 200818 yr vi var på edeby i rispa, som hundförare, ser framemot höstens jakter där, skitkul....