Publicerat April 13, 200818 yr Nån som har erfarenheter av en sån här pryl? http://www.blocket.se/vi/15926679.htm?ca=4_s /M.
Publicerat April 13, 200818 yr Borde vara olagliga som attan, då dessa borde räknas som instickspipor. Om jag inte minns fel så är det samma regler som för vanliga pipor, alltså minimum 45 cm piplängd.
Publicerat April 13, 200818 yr Författare Ja det var det jag tyckte oxå,lite vanskligt av karln kanske att annonsera ut dom. /M.
Publicerat April 13, 200818 yr Skulle tro att det där räknas som instickspipa, vilket gör att den blir licensbelagd. Jag har skjutit med såna i en kal 12 bock, kalibern på dessa två jag provade var 9mm kula och .410 hagel. Får nog anses som ren avvlivningsutrustning för fällfångst, då precisionen är obefintlig när avståndet blir över ett par meter.
Publicerat April 13, 200818 yr Sajmon hann före. Vet att dessa fanns att tillgå förr tillbaka, men vet ej om de var licensbelagda då.
Publicerat April 14, 200818 yr Olagliga kanske dem är det vet jag faktiskt inget säkert om men det skulle kanske var roligt att veta Väldigt bra till mink och mård jakt då har man stor nytta av en sådan i .410 samt en i 22lr
Publicerat April 26, 200818 yr En klockren instickspipa och däremed licenspliktig, det räknas som olaga vapeninnehav att ha en sådan. Blir man påkommen med en sådan så sitter förmodligen licenserna löst, frågan är om det är värt det... Vapenlag (1996:67) 1 § Denna lag gäller skjutvapen och ammunition samt vissa föremål som i lagen jämställs med skjutvapen. 2 § Med skjutvapen förstås i denna lag vapen med vilka kulor, hagel, harpuner eller andra projektiler kan skjutas ut med hjälp av krutladdningar, kolsyreladdningar, komprimerad luft eller andra liknande utskjutningsmedel. 3 § Vad som sägs om skjutvapen gäller också h) anordningar som gör att skjutvapen kan användas med annan ammunition än de är avsedda för. Tillståndsplikt 1 § Tillstånd krävs för att a) inneha skjutvapen eller ammunition,
Publicerat April 26, 200818 yr i tyskland kan man köpa dessa utan tillstånd ,och dom är gjorda för avlivning av div, djur som är skadade ex, gris som hundar håller i så man kan skjuta dö smällen utan att få genom skott! men här hemma är det lic, på dessa samme