Publicerat April 14, 200818 yr Jag går i tankarna att köpa en Benelli Comfort och funderar på vilken längd jag ska köpa. Det finns ju olika. Om jag inte minns fel: 53, 61, 66, 71 cm pipa. Vad tror ni blir bäst som allaround? Jag är inte hundförare, utan vanlig jägare (olika jaktformer - rådjur->fågel) och har även tänkt att använda bössan på skjutbanan. Tror ni att en 66 cm blir bra? Före/nackdelar med andra längder?
Publicerat April 14, 200818 yr Inte helt lätt att svara på för vi har nog lite olika teknik till mans.. jag hade tidigare en piplätt Centro och fixade inte att skjuta så där bra med den på lite håll. Comforten har jag nu 66 pipa på och det är perfekt för mej tycker jag. Svingat med Mattes som är snäppet kortare och visst, den är mysig och jag tror jag skulle fixa att skjuta med den men jag föredrar nog 66:an. Försök få tag på en kortare pipa och provsvinga lite.. Är det knepigt att få tag på en kortare pipa så satsa på 66:an, tror den fungerar för dej. Mvh!
Publicerat April 18, 200818 yr tövabo köpte en 53a och fast jag ogillar lätta smidiga vapen så funkade skyttet pefekt. det är en dyr bössa vore jag dig skulle jag provskjuta före du bestämmer dig.