Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

grythundar väntas

Featured Replies

Publicerat

kommer komma valpar inom kort för jägare som gillar gryt, kika in på www.grytparson.com för mer info och vid frågor kan man höra med mig eller revper på forumet om det är nå oklart,annars tycker jag man ska ta vara på läget med dessa linjer!!!

sen när man går med i finklubben parson tillkommer full uppbackning (jakt) från min sida för få mer grytparsons ute!har bra med kontakter på grävling runt i landet och snart bra rävjakt att hjälpa till med!!

Publicerat

...tja...kanske skulle testa. Det är en ras jag faktiskt Inte jobbat med. Får lura på saken! :rolleyes:

Publicerat

helvite ..om detta ändå hade vart nästa år... Nu har jag fullt upp med en tjt"valp" hemma redan. . Blir laagom sugen på detta alltså..

Publicerat
  • Författare

jo smaken är som baken men dessa små liv är väldigt trevliga! var en tysk terrier fantast innan jag bestämde mig,,

men ofta har parson lite väl mycket kullar som går till icke jägare,men tittar man på dom hundar som hamnar i rätta händer så brukar det bli bra! tikens jaktiliga är väl inte nått,men linjerna från den är verkligen bra! sen sixten (hunden) är juh trippel champion om det nu säger nått,,inte jagat så mycket med den för säga annat den funkar väl.

Publicerat

Jag är inte rasfantast i något annat fall än att mitt hjärta klappar förtvivlat fort för Hamilton-stövare. Tyskarna har varit i huset just för att de likt Drevern har en medföljande, inbyggd "jaktgaranti". Jag har aldrig blivit besviken över en tjt som grythund, och då heller Aldrig behövt göra mig av med en i "förtid". Så det har liksom rullat på...

Publicerat

Vad menar du med att inte behövt göra dig av med en i förtid? Att dom tar livet av sig själva före dom blir gamla? hm

Publicerat
  • Författare

jaktgaranti kan väl man utlova på många hundar,men hur bra jakt.specielt grythundar där mycket ska vara bra för få slut betyget bra,,

sen vissa tyskar och andra individer från alla raser kan vara för skarpa på vissa djur,tar man inte bort dom från det kan det sluta med tidigt slut :D hundar är individer och på linjerna får man förhoppnings vis mycket gratis,

men dock är det väldigt vanligt med just dom hundar jag jagar med är att man inte "förstör" dom när man gräver, min gräver vi för men spränger lika bra för det(runt 4 bryt på 20min)..!samma med sixten, så tror nog att dom som köper en valp kommer bli nöjda och få hänga med på olika jakter och se..

Publicerat
Vad menar du med att inte behövt göra dig av med en i förtid? Att dom tar livet av sig själva före dom blir gamla? hm

Nej, knasbubbla... :lol: Att de får ligga och stelna till av ålder på köks-soffan, väl värda sin ålderdom.

"sen vissa tyskar och andra individer från alla raser kan vara för skarpa på vissa djur,tar man inte bort dom från det kan det sluta med tidigt slut hundar är individer och på linjerna får man förhoppnings vis mycket gratis,"

Alla tyskar är för skarpa för grävling. Det är min bestämda åsikt. Jag vet att det finns folk som kör med tjt som "förliggare" men de och jag lägger inte samma innebörd i ordet "förliggare" resp "sprängare".

Visade hustrun en parson på nätet nyss. Hon tyckte den var söt... :D

Publicerat
  • Författare
Nej, knasbubbla... :lol: Att de får ligga och stelna till av ålder på köks-soffan, väl värda sin ålderdom.

"sen vissa tyskar och andra individer från alla raser kan vara för skarpa på vissa djur,tar man inte bort dom från det kan det sluta med tidigt slut hundar är individer och på linjerna får man förhoppnings vis mycket gratis,"

Alla tyskar är för skarpa för grävling. Det är min bestämda åsikt. Jag vet att det finns folk som kör med tjt som "förliggare" men de och jag lägger inte samma innebörd i ordet "förliggare" resp "sprängare".

det är ordning på henne :lol:

Publicerat
Nej, knasbubbla... :D Att de får ligga och stelna till av ålder på köks-soffan, väl värda sin ålderdom.

Absolut fel. Det är min bestämda åsikt ;)

Publicerat
  • Författare

dina är inte tyskar :D:angry:

Publicerat
dina är inte tyskar :D:angry:

Här har ju Ari världens chans skicka bilder på valparna så får frugans hans se dom! så smälter nog hon me ska du se :D

Publicerat
  • Författare

jag har en plan för vår "tjuvjagande" kompis ari :D hoppas på kunna komma förbi med ett charmtroll och hålla tummarna vi får en lite bättre lite snyggare lite mer komplett ari då :angry: vore kung då han verkligen har användning av en,nu när mårdhundarna jävlas under stugor :D

Publicerat
jag har en plan för vår "tjuvjagande" kompis ari :D hoppas på kunna komma förbi med ett charmtroll och hålla tummarna vi får en lite bättre lite snyggare lite mer komplett ari då :D vore kung då han verkligen har användning av en,nu när mårdhundarna jävlas under stugor :lol:

Skoja inte då skulle pöjken vara komplett :lol:. Tjejens hans smälter säkert då :angry:

Publicerat
  • Författare

sist var hon rätt bestämd om hur det skulle bli med terrier i huset! hoppas ari har köpt lite blommor och haft bra mutor :angry:

Publicerat

Ja vi får se hur det blir med grythund för min del.....hon är inte lätt å hanskas med!!

Men om hon skulle gå med så finns ett nytt bekymmer....vilken ras??

Publicerat
sist var hon rätt bestämd om hur det skulle bli med terrier i huset! hoppas ari har köpt lite blommor och haft bra mutor :huh:

Jo bara besöka buketten å inhandla lite blommor :D å fjäska lite så brukar allt lösa sig :lol::P

Publicerat

Ari om du vill vänta lite och träffa hundar av tysk och parsonras så kan du komma till Piteå.

Vi ska förmodligen para till hösten både tysk och parson.

Tjolahopp...sen kommer det att vara grytprov i Uleåborg nu i maj.

Publicerat
dina är inte tyskar <_<:D

Faktiskt, dom e' ju finska TJT, alltså the best ;)

Publicerat
  • Författare
Faktiskt, dom e' ju finska TJT, alltså the best :rolleyes:

det säger jag inte emot,riktigt fina

Publicerat

Ja den här parson parningen tror jag själv på att den blir kanonbra.

Bo Svedin min jaktkompis och jag vi var överens om att mormor till tiken var den bästa grythunden vi jagat med, tyvär så dog hon ju på 4m djup när grytet rasade över både henne och räven.

Men vi ska ju själva behålla en valp i den här kullen, så jag hoppas att vi får en ny liten Ella i den parningen.

Å den där Sixten :angry: han är ju en kanon hund med sin jaktlust och vilja att alltid vara sin husse till lags.

Enda felet med den hanen är att inte jag äger han:)

Men gå gärna in på http://www.grytparson.com/valpar.html så får ni se själva....

Ha en bra vår

rävper