Publicerat April 17, 200818 yr Nu börjar tiden för skytte snart igen! Har köpt en ny bössa och har funderingar vilken ammo man ska använda vid inskjutning av pipan...break in. Finns ju en djungel av kulval, hårdare , mjukare mantlar....laddningar mm! Tänker för bekvämlighetens skull använda fabriksladdat.....och kalibern är 308 w. Har ni nå tips och ideér?
Publicerat April 27, 200818 yr Författare Nu börjar tiden för skytte snart igen! Har köpt en ny bössa och har funderingar vilken ammo man ska använda vid inskjutning av pipan...break in. Finns ju en djungel av kulval, hårdare , mjukare mantlar....laddningar mm! Tänker för bekvämlighetens skull använda fabriksladdat.....och kalibern är 308 w. Har ni nå tips och ideér?Ja, då antar jag att det inte spelar någon roll vad jag använder... . Vill ju inte lägga ner pengar på den dyraste ammon om jag inte måste, bara för att ändå bara panga i luften!
Publicerat April 27, 200818 yr använd övningsammo du. Spelar nog ingen roll. o rengör ofta osv osv. lycka till!
Publicerat April 27, 200818 yr Precis, syftet är ju att polera pipan så den inte mantlar skrot och givet det så kan du dra vilken budgetplugg som helst i vallen... Mvh!
Publicerat April 27, 200818 yr Detta med break in verkar på modet nu Visst är det säkert bra men rätt överdrivet på ett jaktvapen tycker jag. Köp ask övningsammunition av Lapua eller Norma och skjut så har du bra hylsor sedan
Publicerat April 27, 200818 yr Det mesta i kulväg fungerar. Men skjut aldrig med Molybehandlade kulor under break-in.