Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Subaru

Featured Replies

Publicerat

Jaha...nästa märke Subaru prisklass 25000-30000kr. Vad har ni att säga om denna, bränsleförbrukning, hållbarhet osv.

Publicerat

Jag har haft 2 st Subaru en pic-up och en legacy. Båda 2 har varit mina bästa bilar.

Jag har aldrig haft problem med att komma fram på vintern (inte ens med husvagn bak).

Bränsle förbrukningen har inte varit högre än nån annan bil, det är ju några år sedan jag hade Subaru, men jag tror de låg på ca 0,75-0,90.

//Roggman66

Publicerat

Tidiga årsmodeller hade stora problem med rost men i övrigt har jag mest hört gott om dem.

Den bil man alltid hör bra om och där ägarna verkar vara nöjda är dock Toyota

Publicerat

Nu börjar det likna nått! :)

Jag har haft 3 st Subaru pickisar, mellan årsm 88-90.

Rostbenägna och mer att anse som motoriserad skottkärra, men tar sig fram som attan och motorerna verkar vara outslitliga.

Har även haft en Legacy kombi 2,0, köpte den spillans ny -00, och bytte bort den -06, då hade den gått över 17 000 mil utan ett enda fel!

Otrolig att ta sej fram i alla möjliga skitfören, det var egentligen markfrigången som satte gränsen var man kunde köra.

Permanent 4wd, hög och låg växel, soppan låg på 0,9 i genomsnitt.

Drog mycket hästsläp med den, funkade kanonbra.

Enda anledningen till att jag bytte till ett annat märke var att Subaru inte hade någon dieselmotor, vilket jag ville ha på min nya.

Du får mycket bil för pengarna om du väljer en begagnad subba, reservdelspriserna har gått ner rejält på dom de sista åren också.

Rostproblemen har dom löst, liksom de andra japanska tillverkarna, så det är inget problem längre, förutsatt att man sköter om den någorlunda.

Men det gäller väl alla bilar.. :blink:

Mvh

Publicerat

Nu börjar vi snacka riktiga bilar :blink:

>Hallen, skall du ha en riktigt slitvarg, en bil som aldrig krånglar, suverän dragbil och tar sig fram näst intill överallt...köp Subaru!

Enda nackdelen är väl packutrymmet som inte är det största, inte dåligt men men...

/2 x Outback på gården

Publicerat
  • Författare

Ok grabbar, jag tror att jag har hört det mesta. Jag har nu sonderat Blocket och hittat 2st intressanta Legacy. Enda nackdelen är att de är i mellan Sverige. Men, men...det skiter jag i och har jag tur kanske man stöter på någon från jaktsidan på väg hem. :rolleyes:

Publicerat

Du gör ett klokt val om du tar en subba, men kolla nu noga i serviceboken att kamremmen är bytt som den ska, annars kan det bli dyrt och tråkigt.

Publicerat
  • Författare

Det blir nog att jag drar till Östersund... :rolleyes: ...suck...och köper en Legacy. En jäkla lång väg men...jag vill ha en sådan bil i bra skick. Finns det någon i närheten av Vemdalen som har lust att kolla på den åt mig? Jag ska fråga på "lägerelden" också.

Publicerat
  • Författare
Det blir nog att jag drar till Östersund... :huh: ...suck...och köper en Legacy. En jäkla lång väg men...jag vill ha en sådan bil i bra skick. Finns det någon i närheten av Vemdalen som har lust att kolla på den åt mig? Jag ska fråga på "lägerelden" också.

Ikväll åker jag tåg til Ö-sund och köper bilen (om den är ok) sedan väntas en lång resa hem till Boden. Kanske det finns kaffe någonstans efter vägen??? :D

Publicerat

Passerar du Stockholm och Tyresö är du välkommen :D

//Roggman66

Publicerat

Det är full gas som gäller där, för att passera så fort som möjligt! :D

Publicerat
  • Författare

Det är klart, vad gör man inte för lite kaffe...nähä...jag fick inte för frun...raka vägen hem...suck...