Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Schillerhane med rovviltskärpa sökes

Featured Replies

Publicerat

Jaktkompisen funderar på att para sin schillertik och söker en hane med ordentlig

rovviltskärpa, nån som känner till någon duktig hane som kunde vara ett alternativ?

Hon används till rävjakt och kommer från rävsläkte så anlag finns det nog i henne.

Publicerat

Vart i landet håller ni hus?

Jag har en kompis i Kalmar som har en jätteduktig hane. Den jycken driver inget annat än räv. (Säkert lo också om tillfälle gavs) Så rovviltintresse finns hos jycken. S37940/98 Buholmens Zack

//Roggman66

Publicerat
  • Författare
Vart i landet håller ni hus?

Jag har en kompis i Kalmar som har en jätteduktig hane. Den jycken driver inget annat än räv. (Säkert lo också om tillfälle gavs) Så rovviltintresse finns hos jycken. S37940/98 Buholmens Zack

//Roggman66

Vi håller till på andra sidan sjön (Österbotten, Finland) men kommer nog över om vi hittar den rätta :D , tack för förslaget, skall kolla upp den.

Publicerat

Oj då! Det var inte nästgårds :D Jadu jycken är pålitlig drivare och hittar i stort sett alltid räv, snäll trevlig och fokuserad. Många är gångerna som vi haft snävt buktande drev i ett par timmar. :D Härligt............ Själv är jag inne på att skaffa Schiller snart.

//Roggman66

Publicerat

finns en kille som heter muren från gävle som har duktiga schiller stövare,vet ej vilket kön,men varje gång jag varit i närheten har det skjutits räv för hundarna,kolla med fränöbo eller jörgen69 dom vet nog mer!

Publicerat
  • Författare
finns en kille som heter muren från gävle som har duktiga schiller stövare,vet ej vilket kön,men varje gång jag varit i närheten har det skjutits räv för hundarna,kolla med fränöbo eller jörgen69 dom vet nog mer!

Tack, ska kolla om dom vet nåt.

Publicerat
Jaktkompisen funderar på att para sin schillertik och söker en hane med ordentlig

rovviltskärpa, nån som känner till någon duktig hane som kunde vara ett alternativ?

Hon används till rävjakt och kommer från rävsläkte så anlag finns det nog i henne.

hej jag är ägaren till burholmens zack den hunden jagar bara räv har aldrig jagat något annat. han går även på kalla nattslag och tar upp räv, han jagar i alla väder regn som snö. vi brukar skjuta mellan 20 till25 st varje år det är sällan att rävarna går i gryt för honom. han har i genom snitt räv drev på 2 till4 timmar

"räven 5"

Publicerat
  • Författare
hej jag är ägaren till burholmens zack den hunden jagar bara räv har aldrig jagat något annat. han går även på kalla nattslag och tar upp räv, han jagar i alla väder regn som snö. vi brukar skjuta mellan 20 till25 st varje år det är sällan att rävarna går i gryt för honom. han har i genom snitt räv drev på 2 till4 timmar

"räven 5"

Låter ju fint, bra med många alternativ. Det finns så lite schillerstövare i Finland så vi tänkte att vi kollar upp alternativ till parningen i Sverige också.

Publicerat

Muren har två tikar men vet nog av någon bra hane.

Valparna han har fåt har det skjutits flera lo för vet jag.

Vet ej om det är tikar eller hanar.

Kan kolla med han åt dig om han har några heta tips

Publicerat
  • Författare
Muren har två tikar men vet nog av någon bra hane.

Valparna han har fåt har det skjutits flera lo för vet jag.

Vet ej om det är tikar eller hanar.

Kan kolla med han åt dig om han har några heta tips

Ja kolla upp det om du kan, bra med många alternativ att välja mellan när det blir dags.

Publicerat

"räven 5"

bara 2 till 4 timmar bra finskstövar eller fox hound jagar 1dygn om he fodras :D
Publicerat

"Zacko" Jagar nog längre också, men som du vet går ju räven i gryt ibland. Vidare är det ju skönt att ha hunden med hem också ;) Oftast har vi drev som buktar inom hörhåll hela tiden MMmmmmmumma för öronen :D

//Roggman66

Publicerat

Ringer han i morgon så får vi se vad han har för tips .

Åter kommer när jag vet mer

Publicerat
  • Författare
Ringer han i morgon så får vi se vad han har för tips .

Åter kommer när jag vet mer

Jepp

Publicerat

Fick inte tag i han i kväll nya tag i morgon .

Bara jag vaknar så ska jag försöka i gen hörs mvh Jörgen

Publicerat
  • Författare
Fick inte tag i han i kväll nya tag i morgon .

Bara jag vaknar så ska jag försöka i gen hörs mvh Jörgen

Ok

Publicerat

Han hade tyvärr ingen bra hund att rekommendera :rolleyes:

Den han visste var bra men den hade druknat. Så är det med bra hundar dom åker dit

Det är sällan någon bull hund förolyckas

Du får leta vidare lycka till

Publicerat
  • Författare
Han hade tyvärr ingen bra hund att rekommendera :(

Den han visste var bra men den hade druknat. Så är det med bra hundar dom åker dit

Det är sällan någon bull hund förolyckas

Du får leta vidare lycka till

Synd ;) .....Tack i allafall för ett tappert försök!