Publicerat April 18, 200818 yr ja idag är sorgens dag min älskade nasdaq har hastigt lämnat in,,,han har varit halt på vänster framben ett tag nu.och varit lite svullen så pappa skulle åka in på bokad tid hos veterinären...men annars pigg och kry som vilken stövare som helst...men hans ben hade en tumör som det inte gick att göra någonting åt. hans ben från knäet och ner var helt dött och kunde enligt veterinären kunnat gå av närsomhelst. hur kan man tro att han var så sjuk när han inte visade nånting mer än lite haltande,,,han var världens snällaste hund har alldrig morrat eller visat det minsta ens mot andra hundar fastän dom tagit hans ben ,mat osv alltid glad.. en personlighet utöver det vanliga,och framförallt en jaktkamrat som gjort sitt jobb i vått och torrt - grader gassande sol....fanns inga väder som stoppade honom,,han var alldrig startad på jaktprov men vi som haft äran att jagaöver honom vet att han gjort det en champion gör minst lika bra . om jag vetat att den här hösten var den sista hade jag tagit tillvara på upplevelserna bättre,,men vadå nog trodde jag väl att vi hade några år kvar tillsammans innan våra vägar skulle skiljas åt,,,,inte dör väl min hund när han är 8 år? Det är juh nu vi ska skörda frukten ? men fan så tungt det är ögat har varit vått hela dagen,,,den som säger att en hund inte kan sörjas som en människa...har aldrig haft en så god kamrat som jag han var min första hund,,men inte min sista=) jag har juh min troya som nu får en "farfar" som har tid med henne i skogen innan nästa stövare tar plats.
Publicerat April 19, 200818 yr Beklagar sorgen, man bör ta alla tillfällen i akt vare sig det gäller hundar eller människor är de borta en dag så har man levt sin tid ihop med dessa så mycket man kunde.
Publicerat April 19, 200818 yr Författare sista sommaren tillsammans,,,här ser han ut at vara hur frisk som helst,,men kanske redan där fanns sjukdomen utan att vi visste...nåja livet går vidare ska minnas dom dagar vi haft och en sak är säker. Kommer jämnföra alla hundar med honom och det blir svårt att hitta en jämnlike hehe tack till alla som förstår hur det känns när en vän lämmnar in. Mvh jonas
Publicerat April 19, 200818 yr Beklagar sorgen, vet precis vad du går igenom! det är verkligen jättetråkigt att förlora en vän!