Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vad ingår när man köper Benelli Comfort?

Featured Replies

Publicerat

Köpte en Benelli Comfort idag och undrar om ni fått med er de där kolvhöjarna i gel när ni köpte? Jag fick bara den som satt på. Är de andra höjderna tillbehör? Vad fick ni med?

Publicerat

Du menar kolvkammen? Nej man får väl med standarden och så får man köpa till om man vill ha högre. Samma lika med bakkappan.

Det du ska ha fått med dej är tre olika bläck för att justera kolvhöjden mellan kolv och låda, choke nyckel samt 5 tuber tror jag det var..eller 4..minns inte.

Mvh!

Publicerat
Köpte en Benelli Comfort idag och undrar om ni fått med er de där kolvhöjarna i gel när ni köpte?

Grymt!! :D

Var köpte du den å vad blev de för piplängd??

Vh

Publicerat
  • Författare

Jag köpte bössan på Karlssons jakt och det blev en 66 cm pipa. Stod och vägde mellan 61 och 66 cm, men till slut blev det alltså en 66 cm-pipa. Jag vill oftast ha mina bössor som allround-bössor, dvs jag vill kunna skjuta på bana, men även kunna jaga med dem. Comforten vill jag kunna ha till fågel, hare, rådjur men även kunna skjuta på trapen. Vi får väl se om jag blir nöjd även vid jakten ;-)

Jag har inte testat så värst många olika bössor tidigare, men denna är synnerligen skön att skjuta med. Lättare bössa än min bock och mycket skönare rekyl. Dessutom sköt jag betydligt jämnare och bättre med denna bössa. Även om man slarvade lite grann tyckte jag att det blev träff. Jag är iaf mycket nöjd.

Efter att ni sköt er bössa första gången, blev den också ganska oljig inuti? Hur brukar ni rengöra?

Publicerat

Olja är obra, det binder krutgaser, damm och skit som finns på patronerna du stoppar i. Jag oljar i stort sett aldrig in bössan enda undantaget är om jag har varit på slabbig efterapportering i havsvatten. Då fyller jag bössan med teflonolja som jag sen torkar väck när jag orkar.

Kan säkert ha funnits en del olja i bössan när du köpte den, i rekylfjädern eller i lådan. När du tycker att bössan är inskjuten typ så är det bara att torka väck.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Låter bra, precis så jag tänkt att göra. Kändes spontant som om det var en hel del som kom, men som sagt, det måste ha varit från fjädern eller liknande. Det blir till att torka bort under veckan.

Publicerat
  • Författare

Ang. gel-padden för kindstödet: har ni bytt ut standard mot någon högre modell?

Gällande bakkappan så fick jag med den som sitter på och en till, lite kortare.

Publicerat

Fick du med en till?? Det var som fan.. luska lite om det är standard för jag fick nämligen bara med en! Sumpade den när jag rullade runt i en granplantering på en grisjakt och fick fixa ny.. handlaren där vill nog ffa ha betalat :-)

Ang kindstödet så har jag faktiskt bytt till C-brickan och på så sätt sänkt kolven ngr mm. Är skapt på sånt sätt att jag vill ha låga kolvar.

Mvh!

Publicerat

Nya vapen är ofta "inpregnerade" med en olja när man köper dom. En sorts konservering.

Denna ska torkas bort när man får hem bössan.