Publicerat April 19, 200818 yr Gällande inskjutningen av en Benelli Comfort, rekommenderar ni att man kör med lite jaktammo och smäller av ett par skott med lite tyngre laddning innan man ger sig på 24g-skott?
Publicerat April 19, 200818 yr Jag har INTE gjort ngn inskjutning men läst i någon manual att det är bra att göra det.. Tror man rekomenderat ett paket med 32 gram sen kan man stoppa i vad som helst efter det.. Mvh!
Publicerat April 20, 200818 yr Författare Jag sköt några 42-grammare blandat med 24 g, sen gick jag till trap-banan och sköt enbart 24g. Omladdningen har inte fallerat en enda gång!
Publicerat April 20, 200818 yr Då ska det vara lugnt, är det kritiskt någon gång så är det i början. De första skotten jag sköt med min bössa så vart jag överaskad över hur pass mycket rekyl det var. Efter tre skott så tänkte man inte längre på det.. något du tänkt på? Mvh!
Publicerat April 20, 200818 yr Författare Hehe, mina första skott var med 42-grammare. Då kändes lite rekyl, men ändå mjukt mot kroppen. 24-grammare tyckte jag hela tiden var mjukare än med min Beretta 682. Antagligen pga att jag har en vanlig träbakkappa på den.