Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

220 russian till ppc

Featured Replies

Publicerat

Nu har man skaffat sig jobb i onödan. Fick 100st 220 russian hylsor förra veckan som jag kalibrerade om till 6mm och laddade för att göra fireforming på. Bössan är en 6mm ppc USA och inget specialbygge. Nu har jag hundra patroner jag måste knacka ut kulan på och svarva halsen på. Micrometern visar att halsen är ca 0,1 mm för tjock mot standardritning vilket jag inte förstår då jag kollade ritningen till 220 russian och godset i halsen inte ska vara tjockare. Om man inte varit så djävla sugen att göra av med lite skott och kollat innan man fyllde upp alla patroner med krut och kula så hade man sparat en hel del extrajobb. :D

Min fundering är vilken halssvarv man ska skaffa?

Kan man använda en skjuten patron för att kontrollera maxmåttet?

Midway har slut på nästan allt som är handhållet.

Publicerat

Tjena!

Roligt att se att du jobbar med min gamla pärla :angry: Vet inte vad du har för grejer men själv har jag svarvat halsar med min forster svarv det var väldigt besvärligt och svårt att få resultatet bra. Lånade nu en handhållen KM svarv då jag blev tvungen att svarva halsarna på hylsor som omformats till min 7br. det var busenkelt att använda och resultatet blev bra.

Vet tyvärr inte vart den modellen finns att köpa men denna såg rätt lik ut http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=516187

Minns jag rätt är max måttet 6,85 vad mäter en skjuten hylsa?

Publicerat
  • Författare

Jag mätte några skjutna hylsor och dom mäter ca 6,83 mm i halsen. Hylsritningen säger 6,82 och patronerna jag laddade mäter 6,93-6,94. Jag måste bort med 6-7 hundradelar på russianhylsorna. Har laddat till bäver med 58grains v-max och den skjuter treskottsserier på under 10mm på 80m tyvär så skjuter inte hornadys fmj lika tätt.

Publicerat
Jag mätte några skjutna hylsor och dom mäter ca 6,83 mm i halsen. Hylsritningen säger 6,82 och patronerna jag laddade mäter 6,93-6,94. Jag måste bort med 6-7 hundradelar på russianhylsorna. Har laddat till bäver med 58grains v-max och den skjuter treskottsserier på under 10mm på 80m tyvär så skjuter inte hornadys fmj lika tätt.

OK. Jag skulle lägga mig runt 6,78 för att vara säker och med 5hundrigar spel kommer du att kunna skjuta slut på pipan innan hysorna speciellt om du köper ett bussnings verktyg

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Blir kämpigt att hinna med nu. Svarven kommer på fredag. hundra hylsor ska fixas till och laddas för fireforming och sedan ska man hinna skjuta upp dom och dessutom ladda en gång till innan det är dags för en tur till mellersta delen av vårt land där jag ska jaga bäver en vecka.