Publicerat April 20, 200818 yr Jag sitter med lite funderingar kring övningsplugg i stål, någon som provat Rio´s stål? Den ligger ju väldigt bra till prismässigt men hur är kvalitén? Det skiljer ju endast nån hundralapp mot Gyttorps Steelmax vid köp av tusen skott, är Steelmaxen värd skillnaden?
Publicerat April 20, 200818 yr Ok utan att vara någon expert men.. Skjutit rätt många tusen Rio och endast vid ett tillfälle har jag fått tag på en ask som strulade annas så är det väldigt bra patroner. Gyttorp är bra de med MEN jag och Matte här på forumet fick tag på Gyttorp för ngr veckor sen som fan inte höll måttet.. massa strul med dem så jag misstänker utan att veta att Gyttorp backat på kvalitetskraven i tillverkningen. Skulle valt Rio om jag var du. Mvh!
Publicerat April 20, 200818 yr Samma här. Har haft fler Gyttorp som klickat än RIO. I brorsans pump är det en väldig skillnad. Skulle också valt RIO.
Publicerat April 22, 200818 yr Författare Jag får tacka för svaren, det blev Rio. Har tidigare använt Rio med då i kaliber 20 och blyhagel. Ville mest bara kolla om det kunde finnas nån kvalitetsskillnad inom sortimentet. /Mr Bängelsson