Publicerat April 21, 200818 yr Eftersom man har en rigby på ingående så har jag börjat kika lite på lämpliga kikarsikten. Den är tänkt som älg-klubba så några krav på mörkeregenskaper finns inte. Behöver ju ett kikarsikte med långt ögonavstånd och kanske 1-4 eller 1,5-6 eller därikring. Kikat lite på leupold VX-II 1-4x20. Vad tror ni om det? Räcker kanske ett VX-I 2-7?? Hur pass mycket bättre är vx-II:an? Finns det andra förslag?
Publicerat April 21, 200818 yr Jag har ju haft ett Leupold VX-III 2,5-8x36 på bössan, och det gav allt ögonavstånd man nånsin kan begära. Dina tankegångar verkar förnuftiga
Publicerat April 21, 200818 yr Författare Tänkte testa ett tag med öppna riktmedel så får vi se om jag pallar innan jag tar på mig spenderarbyxorna Vilka märken har långt ögonavstånd?
Publicerat April 27, 200818 yr Författare Har ju iofs en gammal ståltubad weaver 1,5-4,5. Någon som testat något liknande på grövre kalibrar? lite rädd att den inte tål rekylen
Publicerat April 27, 200818 yr Har ju iofs en gammal ståltubad weaver 1,5-4,5. Någon som testat något liknande på grövre kalibrar? lite rädd att den inte tål rekylen jag har iofs en Helia ståltub 1,5-6 på stålklackar till min 8 mm rem. mag. Kanske lite svagare än Din nya kaliber men med maxladdad patron så har det iaf stått pall för rekrylen. Kanske lite skillnad i kvaliteten på Helia vs Weaver. Lycka till!
Publicerat Maj 3, 200818 yr Weavern torde utan tvekan stå pall för rekylen..Microtrac-mekaniken är ytterligt robust och tillförlitlig..
Publicerat Maj 6, 200818 yr Låter bra det för idag ska bössan testas... yaikes! Tjenare platn! Å vad har du köpt för nån kanon .Hade du tänkt att det skulle bli kvar nått för (mig) att stycka.?
Publicerat Maj 6, 200818 yr Författare Misstänkte att det skulle vara du En liten ruger 1a i 416 rigby. Bilder finns här . Dock blir det tveksamt om man ska använda den nått i år. Kan nog ta ett par år att övertala gubbarna om dess fördelar . Dock ska den få följa med på älgbanan iaf. Den skjuter faktiskt grymt bra.. Men du niotrean är ju inte heller nån ärtbössa
Publicerat Maj 6, 200818 yr Misstänkte att det skulle vara du En liten ruger 1a i 416 rigby. Bilder finns här . Dock blir det tveksamt om man ska använda den nått i år. Kan nog ta ett par år att övertala gubbarna om dess fördelar . Dock ska den få följa med på älgbanan iaf. Den skjuter faktiskt grymt bra.. Men du niotrean är ju inte heller nån ärtbössa Jag måste säga att den såg riktigt fin ut. man får väl säga en stor bössa i ett lite packet jag tro att gubbarna blev nog skeptisk i höstas när kalven fick sig en smäll av niotrean lite snett bakifrån. det måste hänt nått med kulan innan träff tror jag. Utgångshålet (i stickgrobban) var nästan som en handboll ... den plågades inte iaf . så jag tror du får kämpa med gubbsen