Publicerat April 22, 200818 yr Vi har gjort en liten rokad inom familjen och brorsan ska ta över min LTR. Satte dit en Zeiss Conquest som jag köpte av Roben på forumet. Blev riktigt bra faktiskt. Ska ner till Torsbo på fredag och köpa en ny bössa och ska då byta in min 6.5:a som verkar vara omöjlig att sälja privat. Tanken är att köpa en ny bössa i 10-12 kkr-klassen. En ny LTR är tingad och jag har lämnat in ett inköpstillstånd som jag hoppas jag får med mig ner. Frågan är om det finns några alternativ i denna prisklass? Det enda jag egentligen saknar på LTR:en är löstagbart magasin. Såg att de hade en Sauer Outback i 308 för endast några tusenlappar till.... Det är löneutbetalning på fredag + vi får årets lönerace retroaktivt from oktober på denna lön. Undra hur det här kommer sluta.... /Må
Publicerat April 23, 200818 yr Författare Nån som känt på en Sako 85 Bavarian? På bild ser den helskön ut.. /Må
Publicerat April 30, 200818 yr Författare Blev en ny LTR...... Kul ställe det där (Torsbo). En massa vapen, mängder med beggat och en jä-la kommers. Det var ett gäng norrmän där tillochmed. Bytte in min gamla 6.5:a och ett S&B 1.25-4x och det blev Leopolds QR-fästen på LTR:en samt en Meopta 1-4 RD till slut.. På denna är det det nya trycket Pro X-Mark och jag tycker det är lite för hårt. Nån som vet om/hur man kan justera själv eller ska man lämna till vapentekniker? Står inget om det i manualen eller på deras hemsida. /Må
Publicerat April 30, 200818 yr Nån som känt på en Sako 85 Bavarian? På bild ser den helskön ut.. Jovars, och de är klart mysiga