Publicerat April 22, 200817 yr Har mycket liten erfarenhet av fällfångst på kråka, nu har en vän till mig bet mig hjälpa till att hålla efter kråkorna(skata och kaja) på hans gård. Vilken fälla skall man satsa på?? Har testat Norsk kråkfälla under en kortare tid på ett annat ställe.
Publicerat April 23, 200817 yr Jag har också testat norsk kråkfälla. (Den enda jag har prövat) Och effektiv är den ju helt klart om man ställer den på rätt ställe och tar hand om den som man ska.
Publicerat April 23, 200817 yr Effektivast ur viltvårdssynpunkt anser jag Ölandsbåset eller liknande vara om man använder den under tidig vår och tar utparade revirkråkor. Oavsett hur många man skjuter och fångar under höst och vinter så är det dom häckande paren på jaktmarken som gör skada på småviltet under vår och sommar. Erik
Publicerat April 23, 200817 yr Författare Jag har också testat norsk kråkfälla. (Den enda jag har prövat) Och effektiv är den ju helt klart om man ställer den på rätt ställe och tar hand om den som man ska. Ge mig tips
Publicerat April 23, 200817 yr Effektivast ur viltvårdssynpunkt anser jag Ölandsbåset eller liknande vara om man använder den under tidig vår och tar utparade revirkråkor. Oavsett hur många man skjuter och fångar under höst och vinter så är det dom häckande paren på jaktmarken som gör skada på småviltet under vår och sommar. Erik Helt klart den effektivaste, finns en som heter troja ljungby också. 2 fällor och 2 lock kråkor och du tömmer upp till 2000 hektar på revir kråkor sista månaden dom är lovliga. Men gäller det bara en gård typ ( grisgård) så satsa på en norsk kråkfälla. maila Bernt Karlsson på svensk jakt så skickar han nog en bra förklaring med bilder och allt.
Publicerat November 5, 200817 yr Helt klart den effektivaste, finns en som heter troja ljungby också. 2 fällor och 2 lock kråkor och du tömmer upp till 2000 hektar på revir kråkor sista månaden dom är lovliga. Men gäller det bara en gård typ ( grisgård) så satsa på en norsk kråkfälla. maila Bernt Karlsson på svensk jakt så skickar han nog en bra förklaring med bilder och allt. Du menar inte TROLLE-LJUNGBY fällan ?
Publicerat November 5, 200817 yr Ingen som har en bild på Ölandsbåset hittade inget när ja sökte här och var.