Publicerat April 23, 200818 yr Hepp, märkte att jag figurerat på forumet en bra tid redan utan att berätta vem jag är.... Är en jaktintresserad 28 åring som bor med fru och son i Jakobstad (Österbotten), till familjen hör även korthårstaxen Zack som i detta nu har 4 år på nacken. Håller på med jakt i alla former, men främst är jag väl i skogen och jagar hare och rådjur med Zack, men efter det så är det nog räv och mårdhunds jakten som vi håller på med. Det har skjutits ett flertal rådjur och ännu mera harar åt Zack hittills. Utbildade mig till drevdomare för taxar för ett par år sedan vilket jag tycker är intressant, skall starta själv med taxen på prov till hösten, han har börjat prestera första pris drev rätt så ofta nu. Började med älgjakt för två år sen och har haft turen att skjuta två stycken älgar redan, vi har inte så många licenser per jakthöst så det är inte ens hälften av älgjaktlaget som får skjuta varje år, så lite flyt har man haft. Vi är ett tre man starkt gäng som jagar ihop allt som oftast, till gänget hör i hundväg förutom taxen Zack, schillerstövaren Leya som vi kör räv med, springerspanieln Emil som fågelhund/apportör, Östlaikan Raisa som vi använder till allt från älg till skogsmård (hon har även godkänt diplom på björn) samt gråhunden Pyyri som skall bli en riktig älgknackare. Vi har turen att ha ganska mycket olika sorters vilt på markerna så det finns alltid nåt man kan åka och jaga, rådjuren har ökat otroligt mycket de senaste 5 åren, älg har vi haft lite sämre med en tid men dom är på väg tillbaka (ser det ut som). Björn och loobservationer har också börjat trilla in tätt som tätt så kanske man slipper på björnjakt ännu (är högst på drömjaktlistan). PS. Mycket läsbart på detta forum, tack jaktsnack.se! //Pontus
Publicerat April 23, 200818 yr välkommen ut ur mörkret då!... ..... trevligt du presenterade dej!.. . MVh Mamre!...
Publicerat April 24, 200818 yr HEJ och Välkommen hit!!! :-) Fin hund du har, har själv två KH taxar... Hoppas att du kommer att trivas här!
Publicerat April 25, 200818 yr Författare HEJ och Välkommen hit!!! :-) Fin hund du har, har själv två KH taxar... Hoppas att du kommer att trivas här! Tackar, tackar, trevligt med flera taxvänner.