Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Äntligen är pangen hemma!

Featured Replies

Publicerat

Idag fick jag äntligen hämta studsaren efter nästan fyra veckor i väntan på licensen.

Är ledig imorgon, så då blir det Break-in för hela slanten.

:D:D

Det är en Tikka T3 supervarmint i 308 Win om ni undrade?

Gluggen är en Leupold VX-11 4-12x50

Publicerat

Det var fan på tiden! :D

Ha´de så kul i morgon.. :D

Publicerat

en fin pang du skaffat hör jag. fixa dämpare till den till sen så du får ihop träffbilderna ytterligare så blir det riktigt skoj! :D Tätskjutande varelser dessa tikkas..

Publicerat

Ska bli riktigt skoj o se den bekänna färg imorgon, tror du verkligen den behöver en dämpare för att få ihop träffbilderna schaman?

:D

Provsköt en Lite i 30-06 för några veckor sedan, o den sköt ruggigt tätt med fabriksladdat, varminten ska ju inte skjuta sämre har jag hört.

Hur funkar det med dämpare på varmint pipa föresten?

Blir de inte lite klumpigt?

Tycker då vikten på bössan var klockren, man var ju lite orolig för vikten, men den ser betydligt "klumpigare" ut än vad den är.

:D

Publicerat

dämpare på varminten passar utmärkt!. och man behöver den knappast för att få bra träffbilder men du får garanterat ihop dom ytterligare med dämp.

Sen att en bössa skjuter tätt med fabriksammo behöver tyvärr inte betyda att en annan gör det. Men .308 brukar ju inte vara så kräsen så det går säkert bra!

Men dämpare är bara positivt. Köper man en varmint så är det väl ingen bössa man ändå går och släpar på en hel dag på jakt?

I den jakt jag bedriver iallafall så skulle det inte göra något om bössan vägde 7kg :D = endast vakjakt i stort sett.

mvh C-A

Publicerat

Det är bara för att den gode Carl-Adam är för slö för att drevjaga som han sitter på vak... :(

Hursom, jag är jäkligt sjuk på en dämpare faktiskt, vet dock inte om jag ska sätta den på CG:n eller T3.an... <_<

Det vore ju förjäkla mysigt att kunna skjuta subsonic med dämparen.

Blir nog T3:an tror jag, då det känns som att CG:n får lämna skåpet först, om det blir nått nytt projekt nån gång.

Publicerat
Det är bara för att den gode Carl-Adam är för slö för att drevjaga som han sitter på vak... :P

Hursom, jag är jäkligt sjuk på en dämpare faktiskt, vet dock inte om jag ska sätta den på CG:n eller T3.an... :D

Det vore ju förjäkla mysigt att kunna skjuta subsonic med dämparen.

Blir nog T3:an tror jag, då det känns som att CG:n får lämna skåpet först, om det blir nått nytt projekt nån gång.

Nyss hemkommen från banan, bössan sköt riktigt bra, och pipan mantlade inte alls mycket.

Blir ut och panga lite till helgen oxå tror jag?

Publicerat

Grattis till en bra bössa då. :D

Publicerat

drevjakter går jag med hagelbössa. Säkrast så i våra småsåtar. :D

Publicerat

Hmm...Nyss hemkommen från skjutbanan och är gruvligt besviken, skulle skjuta in bössan idag och träffbilderna blev riktigt hemska.

använde Scandium 9,7grams helmantel, köpte dessa för dom var ca 100 kr billigare än Normas Jaktmatch.

Tycker att bössan ska producera bättre träffbilder än 1dm?? på 100 meter.

Börjar bli lite smånojig, men är nästan säker på att det är ammon som spökar.

Ska prova Normas jaktmatch nästa helg så får vi se?

:rolleyes:

Publicerat

Oj!

Lät skumt helt klart..

Förutsätter att du dragit alla skruvar, kikarfästen och bössans infästning i kolven..

Testa jaktmatchen iaf, kan ju vara så att den här patronen du sköt med håller kass kvalité..

Mvh!

Publicerat
Oj!

Lät skumt helt klart..

Förutsätter att du dragit alla skruvar, kikarfästen och bössans infästning i kolven..

Testa jaktmatchen iaf, kan ju vara så att den här patronen du sköt med håller kass kvalité..

Mvh!

upptäckte att jag kunde dra åt skruvarna ytterligare, men det var inget som kändes som att det satt löst direkt?

men som sagt det blir ett nytt försök nästa helg

Publicerat

Var och handlade lite Norma Jaktmatch idag, passade även på att prata lite med handlaren, han sade att det var ett par till som hade klagat över spridningen med Scandium ammon.

Väl ute på banan sköt jag en serie inom en enkrona på 80m, flera serier om fem skott blev oxå mkt bra, och om tre skott av fem satt i en treklöver och dom andra två satt 4 cm åt vänster fast nästan hål i hål, så kan det ju endast bero på den mänsklig faktorn eller hur?

B):D

Känns otroligt bra måste jag säga. :o

Publicerat

och nu är ett par "rockmount" benstöd på väg oxå :angry:

Publicerat

Det tar sig, skönt att det löste sig med träffbilderna.

Nu är det bara en Bladerunner som fattas... :angry:

Publicerat
Det tar sig, skönt att det löste sig med träffbilderna.

Nu är det bara en Bladerunner som fattas... :angry:

*S* nej du!, skjuter en alldeles underbar Hoyt Avenger 2007 som jag e super nöjd med ;)