Publicerat April 24, 200818 yr Hej!Finns här någon som har en 512 kombi? Vad ligger vikten på? Beror nog på vilken kaliber du väljer... Min 412S, som förmodligen borde väga lika mycket väger 3350gram med hagelpipsetet på.Har dock inte vägt kombipipsetet 12/222. Det är en aning tyngre än 12/12. Sen kommer ju kikaren till också förståss... /Henke
Publicerat April 24, 200818 yr Författare Hej!Finns här någon som har en 512 kombi? Vad ligger vikten på? 12/7x57 var den kalibern jag tänkte på, men den ligger väl på ungefär samma vikt. Jag är så fruktansvärt sugen på att sälja min Tikka M70 12/222 och byta till en 512 12/7x57. Är ute efter en kombi med klass 1 pipa. Sen att man kan köpa till pipset gör ju inte habegäret mindre.
Publicerat April 24, 200818 yr 12/7x57 var den kalibern jag tänkte på, men den ligger väl på ungefär samma vikt.Jag är så fruktansvärt sugen på att sälja min Tikka M70 12/222 och byta till en 512 12/7x57. Är ute efter en kombi med klass 1 pipa. Sen att man kan köpa till pipset gör ju inte habegäret mindre. Själv är jag alltid i situationen att då jag ska ha hagel/hagel, så sitter kombi-setet på, och vice versa...så jag ska nog skaffa mig två separata bössor och säljer kombin tror jag. Jagar man med trädskällare kan jag dock se nyttan med kombi. Kanske även till rådjursjakten. Edit: Nu när jag läser lite bättre så ser jag ju att du hade kombi sen tidigare...så då vet du ju vad du får....