Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Oj vad Råååå

Featured Replies

Publicerat

Vi brukar vara ute å reka markerna såhär på kvällarna.

Smyger med våra kikare.

Ikväll såg vi bara 4 rå.

Dock såg vi en bock som gjorde oss knäsvaga. Den jag tog på eftersöket i denna tråd http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=12153 var nästan ett kid i jämförelse :unsure:

Varför är det så länge till hösten?

Har ni några knep för hur jag ska lyckas på honom till hösten? Typ regndans? Finns det rådans, wodooknep, böner? Valhall? jesus? :rolleyes:

Publicerat

Diana kompis! Diana!

Publicerat

Vore jag dej, så skulle jag låta honom vara och ta någon returbock istället, han bör ju få några år till på sej att lämna sina anlag. ;)

Publicerat
Vore jag dej, så skulle jag låta honom vara och ta någon returbock istället, han bör ju få några år till på sej att lämna sina anlag. ;)

Det där tycker jag är skitsvårt, vilket eller vilka djur ska man skjuta? Här uppe i norr är man ju inte direkt bortskämd med rådjur men dom senaste vintrarna har gjort gott åt stammen. Så nu kanske man kan beskatta den lite, men vilka djur ska man skjuta? Som rookie då det gäller rådjursjakt så är det svårt för mig att veta, den bocken är en retur o den ska avlas på en stund till. Hur vet man det?

Publicerat
  • Författare

Returbockar är alltid bra att skjuta. Men det är även bra att skjuta någon riktig stakt revirhävdande kapitalbock

Denna bock hinner ju så att säga sätta på nu i sensommar/höst så generna ska han hinna sprida innan han möter mig å tikka :(

Diana säger du? Hur blidkar man henne bäst då? ;)

Publicerat

själv håller jag vid att stora bockar ska skjutas. Dom har redan lämnat av fina gener i ett par år osv (inte för att gener har så stor betydelse i hornstorlek).

Klena sexor ska däremot sparas då dom OFTA är unga och är på väg att bli kapitala. Men det är omöjligt att kolla ålder osv på horn.. Det enda riktigt säkra är ju tänderna.Tyvärr. Svårt detta. En tvååring kan ha guldhorn och en 4åring kanske inte fått sina horn ännu. Detta beror mest på mattillgången inom reviret. och vad maten består av.

Nä. fan blir krig igen nu. känner det komma ;) Men stora bockar får man skjuta. Men det ska givetvis vara en blandning av ungbockar o gammelbockar o kapital.

• 3 weeks later...
Publicerat
Diana säger du? Hur blidkar man henne bäst då? ;)

När du hittat den rätta offergåvan så skrik till!! :lol:

Publicerat
När du hittat den rätta offergåvan så skrik till!! :D

Det måste väl vara att alltid visa respekt för djur och natur, att visa vördnad för nerlagt vilt mm. :o

Publicerat
:o han passerade bara på väg till älvsbyn så ja tar den hahahahaha :D:D
Publicerat
Det måste väl vara att alltid visa respekt för djur och natur, att visa vördnad för nerlagt vilt mm. :o

Det ser jag till att ALLTID göra men mycket till OFFER är det ju inte.