Publicerat April 25, 200818 yr Hej på Er Tänkte sondera terrängen efter att låna minst 600 ha norr om Sthlm en veckodag i november 2009 för Har-SM för drever. Under dagen kommer endast en hund starta på marken och 3-4 gubbar bedömmer, en veckodag så minimal påverkan av övrig jakt. Har du något förlag eller tom möjlighet att ställa upp med mark så vore jag tacksam!? På förhand
Publicerat Maj 10, 200818 yr Författare Hudiksvall är det förlångt norrut?Mvh P , njäe, det är lite för långt upp, men tack i alla fall! Har idag fått ihop 22000 ha inom en 4-5 mils radie, gått skitbra, logidelen också löst! Tackar
Publicerat Maj 11, 200818 yr är på sånna sm man inte har en torrfura kvar på marken? och inbördes har tävlat om "värsta" elden och resulterat i 23 mindre skogsbränder
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare är på sånna sm man inte har en torrfura kvar på marken? och inbördes har tävlat om "värsta" elden och resulterat i 23 mindre skogsbränder Nä fy 17, man får tömma fickorna från vikt så man hinner följa med drevet och se harpaltarna! Vore kanske ngt för dig ....att få marker nära gettot att bedriva rovjakt på ....
Publicerat Maj 12, 200818 yr Tjena, Du är välkommen till oss, vore skoj. Mycket hare i år, ihuvudsak tysk men skogshare finns också. Har ca 1500 ha en bit ifrån stora vägar - 1 timme NO om Stockholm.
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare Tjena,Du är välkommen till oss, vore skoj. Mycket hare i år, ihuvudsak tysk men skogshare finns också. Har ca 1500 ha en bit ifrån stora vägar - 1 timme NO om Stockholm. Toppen, jag skall ha det i åtanke om nu någon av dom som redan ställt upp med mark hoppar av! Förläggning och logi kommer vara i Åkersberga och jag vill ha provytorna så när som möjligt, men man vet som sagt aldrig vad som händer! På förhand
Publicerat Maj 12, 200818 yr Tjena Gubben. Jag kan kolla. Har du lobbat med nya arrendatorerna till Stava, Kretsmarken samt inte minst Bogesund? //Micke
Publicerat Maj 12, 200818 yr Författare Tjena Gubben.Jag kan kolla. Har du lobbat med nya arrendatorerna till Stava, Kretsmarken samt inte minst Bogesund? //Micke Stava, för litet och där vet jag vart hararna springer och ditåt är inte bra! Kretsmarken, vägen i vägen! Bogesund, nja, har den som reserv! Du som känner området, gräns öster havet, gräns väster Arlanda, gräns söder Brottby, gräns norr Skebo....inom detta område har jag alltså redan ordnat drygt 20' ha, logi Domarudden!
Publicerat Maj 12, 200818 yr Men då har ni ju mark så att ni klarar er Skrik till om ni behöver hjälp.....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.