Publicerat April 25, 200817 yr Nu är våndan över, har funderat mig gul och blå i drygt et halvår. Meopta Meostar 3-12 x 56, Conquest 4,5-14 x50 eller ett nicon 4-16 x 50, har ältats genom mitt huvud om och om igen. Vad är bäst, vad är mest pårisvärt etc. Alla sikten har såklart sina fördelar men till sist blev det ett Conquest som nu är beställt. Känns bra att beslutet är taget. Tråkigt dock att det inte är belyst men kassan fick vågskålen att väga äver till Zeissens fördel. Beställde via opticzone så då blev det inte så dyrt. Nu är det bara att vänta!!!
Publicerat April 25, 200817 yr Nu är våndan över, har funderat mig gul och blå i drygt et halvår. Meopta Meostar 3-12 x 56, Conquest 4,5-14 x50 eller ett nicon 4-16 x 50, har ältats genom mitt huvud om och om igen. Vad är bäst, vad är mest pårisvärt etc. Alla sikten har såklart sina fördelar men till sist blev det ett Conquest som nu är beställt. Känns bra att beslutet är taget. Tråkigt dock att det inte är belyst men kassan fick vågskålen att väga äver till Zeissens fördel. Beställde via opticzone så då blev det inte så dyrt. Nu är det bara att vänta!!! Grattis !!! Skulle valt samma som du oavsett kassans storlek. Hmm skickar opticzone prylar utanför US ??
Publicerat April 25, 200817 yr Grattis !!! Skulle valt samma som du oavsett kassans storlek. Hmm skickar opticzone prylar utanför US ?? japp
Publicerat April 25, 200817 yr japp Sedär minsann !! Det är ju kanonbra ! Hoppas att herren slipper tull-myset.
Publicerat April 25, 200817 yr Sist jag beställde prylar från sinclair slapp jag visserligen inte momsen men stjärnan på tullen insåg inte att det fanns olika valutor och att min order var i dollar. Konsekvensen blev att denne la på moms och tull på 421 USD som om det vore 421 SEK. Det skrattade jag gott åt Henrik
Publicerat April 25, 200817 yr Värlsklass Henrik! Den tjänstemannens schema vore guld att ha för kommande beställningar Mvh!
Publicerat April 26, 200817 yr Författare Precis - momsen är ju kvar. Men frakten är gratis. Sen är min engelska inte helt på topp men det stod att opticzone hade gjort en "gift application" vad det nu är. Jag vet att de behöver exporttillstånd, vilket de ansöker om när jag beställer prylarna. Sen om man kan ansöka om att slippa momsen genom att säga att det är en gåva verkar och låter lite knasigt. Det verkar högst osannilokt men någon kanske vet vad gift application innebär? (är det att tullen räknar i dollar kanske )
Publicerat Maj 8, 200817 yr Hade samma problem med att välja. För mig blev det en Nikon Monarch Gold 2.5-10x50. Fick den idag, 5500kr gick det på. Ska ha den på 9.3:an. MVH Erik
Publicerat Maj 8, 200817 yr >Erik Finns en 1 år gammal Conquest 4,5-14x50 till salu för 5000 i Uppsala (Blocket) MVH
Publicerat Maj 18, 200817 yr Författare >ErikFinns en 1 år gammal Conquest 4,5-14x50 till salu för 5000 i Uppsala (Blocket) MVH Din? Tack för tipset men i Fredags ramlade det in en avi till Ica Väst. Hämtade ut två paket (ett till svågern också) så nu är zeissen hemma. Blev 5791 kr med moms och frakt vilket är okej. Har dock inte testat den mer än att jag hållit i den i handen och siktat. Var på utb i helgen och hade tyvärr inte tid. Får utvärdera den vid tillfälle senare. Upplysningsvis kan jag säga att thepoticzone funkat över förväntan. Mailade med dem en del och fråga om betalning och frakt och garantier etc. Snabba svar och inget "fuffens" är mitt intryck. Kunde få faktura om jag ville istället för att ge ut kontonummer etc...proffigt och seriöst. Kan rekommenderas.
Publicerat Maj 19, 200817 yr Din? Tack för tipset men i Fredags ramlade det in en avi till Ica Väst. Hämtade ut två paket (ett till svågern också) så nu är zeissen hemma. Blev 5791 kr med moms och frakt vilket är okej. Har dock inte testat den mer än att jag hållit i den i handen och siktat. Var på utb i helgen och hade tyvärr inte tid. Får utvärdera den vid tillfälle senare. Upplysningsvis kan jag säga att thepoticzone funkat över förväntan. Mailade med dem en del och fråga om betalning och frakt och garantier etc. Snabba svar och inget "fuffens" är mitt intryck. Kunde få faktura om jag ville istället för att ge ut kontonummer etc...proffigt och seriöst. Kan rekommenderas. Har de Swarovski Z6i 2-12x50 också? Sån ska jag ha innan midsommar. /H
Publicerat Maj 19, 200817 yr Författare Har de Swarovski Z6i 2-12x50 också? Sån ska jag ha innan midsommar. /H Nope.... Men det finns en på blocket. http://www.blocket.se/vi/16453354.htm?ca=10_s&last=1 Har du fått stipendium nu igen din lilla gr_s.....??.
Publicerat Maj 19, 200817 yr Nope....Men det finns en på blocket. http://www.blocket.se/vi/16453354.htm?ca=10_s&last=1 Har du fått stipendium nu igen din lilla gr_s.....??. Det vet man aldrig. Splitter nytt för 19500 på jaguargruppen. /H
Publicerat Maj 20, 200817 yr Författare Det vet man aldrig. Splitter nytt för 19500 på jaguargruppen./H Vissa har det bra. Själv sliter man på ica på kvällar och helger för att få ihop till ett conquest och du skickar in lite papper och får ett swarre.....kontentan: jag är född på fel ort och har gått på fel gymnasium... Bara att grattulera och vara avis om du får hem ett sådant.
Publicerat Maj 20, 200817 yr Vissa har det bra. Själv sliter man på ica på kvällar och helger för att få ihop till ett conquest och du skickar in lite papper och får ett swarre.....kontentan: jag är född på fel ort och har gått på fel gymnasium...Bara att grattulera och vara avis om du får hem ett sådant. Du behöver inte va avis Erik, de gäller och träffa också.. /H