Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tyskterrier tik

Featured Replies

Publicerat

Så blev man med en femte hund, en tysktik som inte har haft det allt för bra som har mellan landat för sista gången hos oss nu.. Hon kom första gången i dec-07 och flyttade till ett hem i 2 mån kom tillbaka för hon slogs mot fam russel tik. Åkte till en fam utan andra hundar och nu tillbaka för att hon morrat åt fam 9 åriga dotter....

Nu får hon stanna här.. Fast hon är livrädd för karelarna och slåss med tiken. Får arbeta fram en lösning på det problemet. karelarna sover ute i hundgården på nätterna så då kan tysk tiken "skorpan" vara inne och gå ut när karelarna vill vara inne och gosa EN HALV TIMME BARA för annars blir det för varmt..

Ska testa den 4 maj i konstgrytet om hon gillar detta men hon ser ut som vilken tysk som helst jagar allt. Hon har ju tyvärr växt upp i bur och fått slagits för maten. När vi nöd hämtade henne så hade hon sår och skorpor överallt. Där av namnet Skorpan. Hon slåss ju med karelar tiken för att hon är rädd. biter helst innan så ho slipper bli biten själv. Tiden får utvisa, nedera blir det bra eller så får hon jaga i de sälla jaktmarkerna..

Publicerat

PM har du fått!

Publicerat

Så tragiskt när det blir så där.

Hoppas verkligen ni kan få det att funka och att hon kan bli så trygg i sig själv att hon inte behöver agera agressivt.

Rosor till er som ger henne en chans i livet.

Publicerat

vet inte vad som hänt, jag sa till henne att om hon inte blir sams med karelar tiken så får hon gå bort. senare på dagen låg de på bredvid varandra med staketet mellan. hon får mer egen tid än de andra just nu och det får jag lite dåligt samvete om. men det känns som om hon valt att vara kvar hos mig. hon är ju så underbar. nu har vi 3 barn och de sa att hon morrade åt deras flicka men mina funderingar går till att flickan kanske inte var så snäll för flickan ville ha hund mer än hunden ville ha flickan. men får väl hoppas att ungarna inte låter henne klättra i rang på dom. de brukar vara v'äldigt duktiga på det..

Men jag ville ju ha en karelar valp....... men hon har valt oss tydligen..

Publicerat

Fasen vad skönt att det går bättre. Trygghet och lite lugn och ro kan hon nog behöva.

Det låter nog mer som att flickan i detta fallet varit efter hunden mer än vad tiken ville.

Det gäller faktiskt att fostra barnen också, och inte bara hundarna.

Lycka till i fortsättningen!

//Roggman66