Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

min nya sauer

Featured Replies

Publicerat

det var länge sedan jag blev så här glad över ett bössköp inte för att den kommer att användas lika mycket som tex pumpen men äldre vapen är roligare att köpa, dom har en själ

post-703-1209303431_thumb.jpg.

Publicerat

Läckert!

Visst har de själ de där gamla bössorna, farsan har en men den har för mycket "själ" i form av genomgående bultar här och var för att hindra bössan från att spricka helt :)

Den där bössan saknar ejektor va? Rätt hårt trångborrad?

Fin är den iaf!

Mvh!

Publicerat
  • Författare

nej den har ejektor med perfekt timing också otroligt nog, inte illa på en bössa från 1932.

i och med att det är en kal 20 ligger vikten på 2,57 och trångborrningen är om möjligt trängre än full så det blir nog en brotchning.

Publicerat

Härligt.

Till och med min Sako från 80-talet har själ. Det känns att den fått vara med. :)

Publicerat
  • Författare
Härligt.

Till och med min Sako från 80-talet har själ. Det känns att den fått vara med. :)

japp vissa bössor har det vissa inte.

av dom jag har nu är det bara denna bössa och drillingen som har det, husqvarnan borde ha lite med tanke på åldern men den är för tråkig.

Publicerat

Ja den var grymt fin.

Intressant effekt på lerduvorna oxå :)

Så nog är den trång allt.

/M.

Publicerat

Engelska kolvar är ju bara för läckra!

Själv skulle jag inte sälja min Miroku 800S, inköpt ny 1976 när jag var 13år, för allt smör i Småland.

Vi har ju växt upp ihop och den blir bara vackrare för varje år! Det är något som stämmer sämre på ägaren :)

Publicerat

Det var som fan, ejektor har den.. Synd att det är en kal 20.. eller skit samma förresten, den där tingesten skulle jag faktiskt kunna tänka mej!

Det enda sura med dessa tingestar är att man inte vågar skjuta moderna ståljaktplugg i dem annars hade det helt klart varit spännande!!

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Det var som fan, ejektor har den.. Synd att det är en kal 20.. eller skit samma förresten, den där tingesten skulle jag faktiskt kunna tänka mej!

Det enda sura med dessa tingestar är att man inte vågar skjuta moderna ståljaktplugg i dem annars hade det helt klart varit spännande!!

Mvh!

det var just kalibern som gjorde att jag köpte den i kal 12 har jag pumpen och drillingen.

kombin och denna bössa ska användas på ripa och där duger kal 20 gott