Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Era avrostningsövningar?

Featured Replies

Publicerat

Urfff...

Tänkte till slut komma ut på banan idag, det var länge sedan sist om vi säger så och efter vintern är man regelmässigt helt under isen. Började med en serie på älgbanan och det gick helt åt h-e, inklusive 3 klickar på 12 skott med en ask Norma Jaktmatch!!! Min 9,3:a har ALDRIG klickat tidigare och det var djupa slag i tändhattarna så det var nog en riktigt risig batch ammunition som vi hade där. Men det var riktigt dåligt skjutet också...

Bröt kulskyttet och gick till skeetbanan, nu är det ju sällan en så bra idé att skjuta hagel efter kulskyttet eftersom man präglat in en siktande skjutstil och det var så det blev, även denna serie gick åt fanders på en nivå som var rent pinsam.

Men det fanns hopp i eländet, dubblarna gick bättre än singelduvorna så det gick att konstatera att man sköt bättre om man hade bråttom och man inte hann sikta för mycket... Så jag tog en serie olympisk skeet för att öka antalet dubblar och DÄR SATT DEN, en bra bit kvar till tvåsiffrigt antal bommar :unsure:

Hur har era avrostningsövningar gått? Kulskyttet är jag rent skakad över - där blir det en del löpande skytte under maj-september... För hagel går det nog att snabbt nå bra jägarnivå...

Publicerat

avrostnigsövningar?

här håller vi skyttet uppe hela vintern :D

har man en egen kastare så fungerar även hagelskyttet på vintern, och kulskyttet håller man upp hela vintern, tusan, sässongen är ju inte slut än, rävjakten vart just slut, men bävern är fortfarande lovlig, snart är det "semester" från jakten, DÅ far man på banan igen :unsure:

Publicerat

Sunt Mr Berg! Man borde nog göra ngt liknande.. hagelskyttet känns tvärlugnt men kulskyttet skulle nog må väl av ngr rundor med löpälgen! Men inte f-n tar man sig tid till det, hedervärt att du gör det!

Mvh!

Publicerat

Passade på att lägga en dag på Remington farm, Pennsylvania i veckan som var för lite skeet och sportingövningar med otroligt duktiga instruktörer. Hade kunnat tagit bössan med mig hem om det bara gått. (En sån där Remington som kastar neråt med vänsterkolv) Sköt två fulla trap omgångar (US trap)men skeetskyttet suger rätt rejält.

Annars skjuter jag mest kula även om det blivit lidande också pga för mycket jobb. Hoppas få hem min nya bössa mycket snart så jag kan komma i gång med löpande älg/gris skyttet snarast.

Publicerat

Såna där tjänsteresor vill jag åka på med :D

Mvh!

Publicerat

För egen del så har jag kört hyfsat med .22 skytte hela vintern/våren och då inte bara bakom huset på stillastående mål utan även en del på viltmålsbanan. Grunden för ett vettigt klass1 skytte fanns med andra ord :D I veckan var jag iväg första vändan på älgbanan med 308:an och det gick faktiskt över förväntan.

När det gäller hagelskyttet är situationen en annan, det har blivit mer och mer undanskuffat för min del. Förmodligen för att jag numera använder hagelbössa i allt mindre omfattning men också för att småbarn gör att man måste prioritera hårdare med skjutbanebesöken och då har det en tendens att bli mer kulskytte än hagelskytte. Jag har helt enkelt inte hunnit med något hagelskytte ännu :P

Vänligen,

Henrik

Publicerat

Du skulle väl ev upp till MKJ i vår? Jag tar med en kastare och lerduvor då så ska vi nog kunna ge dej en duvning i hagelskyttets älda konst :D

Mvh!

Publicerat

Tränade lite med .308.an idag,alla träffbilder är skjutna med benstöd och beanbag.

På första tavlan är centrumkorset siktbilden,treskottsträffbild.

På andra tavlan är första mildotten under korset siktbilden,femskottsträffbild.

På tredje tavlan är andra mildotten under korset siktbilden,femskottsträffbild.

100,200 och 300m.

Är rätt nöjd med detta :)

/Micke

post-240-1209726521_thumb.jpg

post-240-1209726533_thumb.jpg

post-240-1209726543_thumb.jpg

post-240-1209726552_thumb.jpg

Publicerat

Hagelbössan har fått följa med på banan någon gång i veckan under hela vintern så det sitter som det brode. (Nästan)

Kulskyttet har också tränats något sånär regelbundet.

Dock inte älgbanan. Nu har jag däremot fått utbildning på denna bana så jag kan öppna den själv och träna lite när jag känner för det.

Har med andra ord inte hunnit bli helt ringrostig. :)