Publicerat April 28, 200818 yr Efter några veckor när jaktsäsongen slutat så gör absitnensen att man tar några turer till olika jaktbutiker. Mina besök har hittils kostat 9.500 riksdaler, och då har jag oköpt ett sikte till bössan. Hmm hur ska detta sluta? Jajja, tur man tar av jaktkassan så att inte frugan behöver hetsa upp sig. Men när man uppgraderar sin utrustning så känns det som att det kommer att löna sig till höst. Hoppas jag!
Publicerat April 28, 200818 yr Lider ofta av samma problem. Kan inte ramla in i en jaktbutik utan att ramla ut med en massa prylar.
Publicerat Maj 4, 200817 yr Författare Hehehehehe, man skulle ha varit miljonär. Ojj vad jaktlivet skulle bli lättare, varför blir man så prylkåt när det inte är säsong??
Publicerat Maj 4, 200817 yr I jaktbutikerna, de få gånger jag besöker slikt ställe, brukar det gå bra att behärska sig men då det drar ihop sig till mässa.. fy! Mvh!
Publicerat Maj 4, 200817 yr I jaktbutikerna, de få gånger jag besöker slikt ställe, brukar det gå bra att behärska sig men då det drar ihop sig till mässa.. fy!Mvh! Hehe.. se nu till att komma ner till Bosjö kloster i augusti.. Brukar ju kunna göra av med bra med pengar där ju!
Publicerat Maj 4, 200817 yr Ja fan Bosjökloster är i en klass för sig Men vafan på alla mässor finns generalagenter och ingen generalagent säljer direkt till kund.. eller? Mvh!
Publicerat Maj 5, 200817 yr Ja fan Bosjökloster är i en klass för sig Men vafan på alla mässor finns generalagenter och ingen generalagent säljer direkt till kund.. eller? Mvh! Köp en liten skogsplätt så får du F-skattesedel.
Publicerat Juni 2, 200817 yr Köp en liten skogsplätt så får du F-skattesedel. Jag har ett litet torp men har mycket svårt att övertyga revisorn om att det ska vara avdragsgillt med jaktprylar... Han har inte gnällt om ett arrende på 21 ha men vet inte hur det skulle gå med ett vapen för 15000 eler så... Men försöka duger,, Ska försöka att göra avdrag för 3000 spänn i utsäde för viltåkrarna i år,
Publicerat Juni 2, 200817 yr Tss skrivtekniskt skurebo, kalla Urikan för Grep eller skottkärra, likheterna är iaf slående så ska du se att revisorn köper det! Mvh!
Publicerat Juni 2, 200817 yr Fan det är enda gången man kan förstå sambon hur hon känner när hon kommer in i en kläd äffär . Farlig sjukdom för kassan det där
Publicerat Juni 3, 200817 yr Tss skrivtekniskt skurebo, kalla Urikan för Grep eller skottkärra, likheterna är iaf slående så ska du se att revisorn köper det!Mvh!
Publicerat Juni 3, 200817 yr Tss skrivtekniskt skurebo, kalla Urikan för Grep eller skottkärra, likheterna är iaf slående så ska du se att revisorn köper det!Mvh!
Publicerat Juni 3, 200817 yr Ska försöka att göra avdrag för 3000 spänn i utsäde för viltåkrarna i år, Det kan nog bli svårt att motivera!
Publicerat Juni 3, 200817 yr Det kan nog bli svårt att motivera! Nej jag ska yrka på att jag har eller rättarde ska ha betalande jägare här,,, då måste man ju få fixa viltåkrar så att jakten blir bättre.. Som min revisor säger,, man får ju göra dåliga affärer..
Publicerat Juni 3, 200817 yr Jag har ett litet torp men har mycket svårt att övertyga revisorn om att det ska vara avdragsgillt med jaktprylar...Han har inte gnällt om ett arrende på 21 ha men vet inte hur det skulle gå med ett vapen för 15000 eler så... Men försöka duger,, Ska försöka att göra avdrag för 3000 spänn i utsäde för viltåkrarna i år, Problemet blir väl att du måste ha intäkter för att styrka utgifterna... För att vara lite kryptisk. Skurebo.. Hm.. då borde du har en tämligen komplett cykelhandlare i din direkt närhet..? Herr B har ju en hel del jaktprylar också? Han brukar ju vara ganska kreativ.. Och röjsågar kan man ju dra av hur många som helst!
Publicerat Juni 3, 200817 yr Nej jag ska yrka på att jag har eller rättarde ska ha betalande jägare här,,, då måste man ju få fixa viltåkrar så att jakten blir bättre.. Som min revisor säger,, man får ju göra dåliga affärer.. Ja, är det så att Du ska ha bet. då måste Du ju anlägga viltåker m. m. Bra boende om dom har tjock börs!