Publicerat April 28, 200818 yr Hej jag heter Roger och kommer från Blekinge närmare bestämt Listerlandet. Jag är ingen stor jägare men tar bössan på ryggen när det ges tillfälle. Mest har det blivit fågel (fasan&sjöfåglar) men även rådjur hare och lite älg när jag blivit medbjuden.Jag hittade detta forumet när jag googlade efter Ripjakt det har ju stått lite om detta i jakt tidningarna och jag tyckte att det verkade spännande kommer kanske att prova detta om några år när jag läst på mig lite.Sen finns det väl inte så mycket mer att säja än att jag är fiskare 35 år gammal har sambo och 3 barn. Tycker att ett sånt här forum är kanon då min sydlänska dialekt hindrar mig lite att prata med folk utanför kommun gränsen.
Publicerat Maj 6, 200817 yr välkommen på dej!.. hoppas du kommer att trivas här hos oss!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Maj 6, 200817 yr då min sydlänska dialekt hindrar mig lite att prata med folk utanför kommun gränsen Hehe... Spenderade några år i västra blekinge och hade duktigt svårt med att förstå infödningarna i början. Det var nästan som att åka utomlands Numera så är det dock inga problem... Riktigt roligt var det dock att när man inte fattade snabbt svara något lika obegripligt på småländska och därefter snart föra en konversation på något som iaf liknade rikssvenska.... Välkommen! MVH K9