Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Mystiska kräkningar

Featured Replies

Publicerat

Mystiskt och mystiskt vet jag väl egentligen inte, men hursomhelst så har min lille Breton-kille börjat "kräkas" upp lite vatten/skumblandat vatten nångång då och då. Alltsomoftast på morgonen, men kan även bli under dag och kväll nån gång.

Sällan kommer det längre än till munhålan, men nån gång även ut på golvet och då ser jag att det är genomskinligt som vatten.

Tror inte det är fodret, då avföringen ser normal ut. Provat ett annat foder också, som han inte tålde.

(kör med Royal Canin idag)

Vad kan det vara tro? Är han bara helt enkelt för hungrig??

Fast nån gång tycker jag han har "kräkts" även efter han ätit. Han verkar inte lida av det, men det ser ju lite onödigt ut...

Publicerat

Kan vara att han "kastar" i sig vatten för snabbt. Fauven våran gör så ibland och då kräks han upp lite blask efter ett tag.

Om han är pigg i övrigt och det bara händer ibland skulle inte jag oroa mig speciellt mycket :o

Publicerat
  • Författare
Kan vara att han "kastar" i sig vatten för snabbt. Fauven våran gör så ibland och då kräks han upp lite blask efter ett tag.

Om han är pigg i övrigt och det bara händer ibland skulle inte jag oroa mig speciellt mycket :o

Humm...fast när jag tänker efter så tror jag inte han druckit innan han kräks på ett bra tag.

Vi är ju så olagliga att vi har vår hund i bur nattetid...fast då intill vår säng visserligen :D

Lite problem annars med att han väcker vår lilla dotter som ligger i spjälsängen. Men detta innebär alltså då också att han inte kan dricka under natten och borde heller inte kräkas av att dricka för snabbt.

Å andra sidan tror jag inte han kräks för att han dricker för lite heller...för om man öppnar buret så går han inte å dricker ändå.

Det kan inte bero på tandlossningen då? Tycker att det började i samma veva som han började tappa tänder. De måste ju ha en enorm magsyra som tar hand om de där tänderna!!

Men det är säkert som du skriver Jämta...för man märker ingenting på allmäntillståndet och pigg & alert...jo jäklar det är han!!

/Henke

Publicerat

Kan också vara att magen är tom och han kräks därför. En del hundar är ju så, utan att det är något fel på dem.

Och som sagt, så länge han är pigg och som vanligt så kan man nog vara lugn :o

Publicerat

valpar kan vara så här, han är trygg i buren och då fåår du honom lättast rumsren. är det bara skum så va inte orolig som jämta sa vatten men också lite lek på tom mage kan också ge det här.

om någon av hundarna här kräks eller har diarre så har de fått 4-5 st mariekex för att stoppa upp och det har alltid hjälpt.

Publicerat

nu under min hunds matstrejk så spyr hon vätska nästan varje morgon när hon vaknar.. en tjt som är ett halvår. och båda våra andra hundar också när dom blir för hungriga så spyr dom också vätska osv.

Senaste dagarna har det dock upphört då jag blandat i lite lördagskorv i maten o hon äter som "folk" igen..

mer mat åt bjäbben din kan lösa problemet.

mvh C-A

Publicerat
  • Författare
nu under min hunds matstrejk så spyr hon vätska nästan varje morgon när hon vaknar.. en tjt som är ett halvår. och båda våra andra hundar också när dom blir för hungriga så spyr dom också vätska osv.

Senaste dagarna har det dock upphört då jag blandat i lite lördagskorv i maten o hon äter som "folk" igen..

mer mat åt bjäbben din kan lösa problemet.

mvh C-A

Jo det är säkert det som är problemet. Jag håller succesivt på öka fodermängden nu. Fågelhundar verkar vara ena hungringa krabater...bra ämnesomsättning nå så fruktansvärt!!

Publicerat

Alla tiders! lycka till!

Det är mest på morgonen som min hund gör sådär.. för hon är så morgontrött och verkar ha samma problem som mig med att inte kunna äta frukost trots att man är vrålhungrig.. <_< Då får man snällt spy istället B) Utåt kvällen så äter hon däremot bättre.

Publicerat
  • Författare
Alla tiders! lycka till!

Det är mest på morgonen som min hund gör sådär.. för hon är så morgontrött och verkar ha samma problem som mig med att inte kunna äta frukost trots att man är vrålhungrig.. <_< Då får man snällt spy istället B) Utåt kvällen så äter hon däremot bättre.

Troy äter som bara den...det är bara för husse att öka på mängden!!