Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Elefantjakt tillåts i Sydfrika

Featured Replies

Publicerat

Helt riktigt. Jag har licenser om ngn är hugad spekulant.

Publicerat
Helt riktigt. Jag har licenser om ngn är hugad spekulant.

Och hur mycket kostar en sådan licens då? Måste nog byta bössa innan man tänker på jaga elefant. :angry:

Publicerat
  • Författare

Det borde väl gå på runt 100 000:- ??

Publicerat
Det borde väl gå på runt 100 000:- ??

Skulle du bara titta på den :angry:

Nej jag vet inte exakt vad det skulle kosta men 100 räcker inte det kan jag säga direkt

Publicerat
Skulle du bara titta på den B)

Nej jag vet inte exakt vad det skulle kosta men 100 räcker inte det kan jag säga direkt

Får man ta dom med båge? :D

Publicerat
Skulle du bara titta på den :D

Ok! +100`SEk med andra ord då. B):D;):D

Publicerat
  • Författare
Skulle du bara titta på den B)

Hahaha. Nja, men jag tänkte lite på hur priserna låg förrut.

Lejon gick då på runt 50 000:- Stämmer det fortfarande?

Publicerat

Påverkar detta införslen av troféer till Sverige?

Publicerat
Får man ta dom med båge? :P

Går nog att arrangera jakt med bågen.Andra länder i afrika godkänner jakt m. båge. Krävs dock backup skyttar med rediga grejor typ 6,5 eller ngt. :)

Publicerat
Hahaha. Nja, men jag tänkte lite på hur priserna låg förrut.

Lejon gick då på runt 50 000:- Stämmer det fortfarande?

Har inte fått kontakt med John i afrika då han är ute på nyalajakt med en kund.

En av konkurrenterna tar följande ;

Lejon 35 000 Euro inkl.allt utom trofemontage/hemtrp

Buffel 12 650 Euro

Elefant från 25 400 - 45 400 Euro beroende på storleken.

Har för mig att dansken som sköt lejon hos oss förra året blev av med 125 000 Dkr.

Nu är detta i Sydafrika. Oftast är det betydligt billigare i andra länder som Zimbabwe , Zambia. Dock är det så politiskt oroligt i dessa länder så frågan är om man vågar åka dit just nu.

Vi har en farm i Zimbabwe vi ska ha jakt på storviltet hos ( ca 300 000 Ha ). Han avråder dock på det bestämdaste att åka till landet just nu. Får se i framtiden hur det blir.

Publicerat
Påverkar detta införslen av troféer till Sverige?

Nej inte ett dugg. Man ska fortfarande ha CITES intyg och allt sådant ska vara klart innan jakten börjar.

Publicerat

Buffel 12 650 Euro

Har för mig att dansken som sköt lejon hos oss förra året blev av med 125 000 Dkr.

Nu är detta i Sydafrika. Oftast är det betydligt billigare i andra länder som Zimbabwe , Zambia. Dock är det så politiskt oroligt i dessa länder så frågan är om man vågar åka dit just nu.

Vi har en farm i Zimbabwe vi ska ha jakt på storviltet hos ( ca 300 000 Ha ). Han avråder dock på det bestämdaste att åka till landet just nu. Får se i framtiden hur det blir.

;):):) Det är ju en smärre förmögenhet som ryker om man kommer dit och jagar. :)

Publicerat

Is.. jag snodde två dubbelposter av dej.

Mvh!

Publicerat
Is.. jag snodde två dubbelposter av dej.

Mvh!

Jaha!

Publicerat

huva! det är tur att man är nöjd med att få skjuta sej en räv för stövarn..

• 1 month later...
Publicerat

Buffel 12 650 Euro

Är det jag som är klen i matte eller?? om ett lejon kostar 35 000eur = ca 250 000dkr. Sköt han bara ett halvt?? :rolleyes:

Publicerat
Är det jag som är klen i matte eller?? om ett lejon kostar 35 000eur = ca 250 000dkr. Sköt han bara ett halvt?? :rolleyes:

Kanske bara var ett litet lejon kanske? :lol:

Publicerat

Nja , dina matematiska kunskaper tvivlar jag inte på . Din läsförståelse däremot. :blink::lol: Jag skrev följande ; En konkurrent tar 35 000 Euro. Vår klient betalade 125 000 Dkr. Detta var bara i fällavgift och ett synnerligen lågt pris av olika anledningar. Dock in i h-e för mkt oavsett för ett st vilt iaf för mig.

Publicerat
Nja , dina matematiska kunskaper tvivlar jag inte på . Din läsförståelse däremot. :lol:;) Jag skrev följande ; En konkurrent tar 35 000 Euro. Vår klient betalade 125 000 Dkr. Detta var bara i fällavgift och ett synnerligen lågt pris av olika anledningar. Dock in i h-e för mkt oavsett för ett st vilt iaf för mig.

Aha, jag läste det som att du angav konkurentens prisbild som riktpris även för er jakt eftersom du inte fick tag i den exakta. Fint att ni ligger på hälften, gör ju att man funderar att åka med er. :blink:

Publicerat
Aha, jag läste det som att du angav konkurentens prisbild som riktpris även för er jakt eftersom du inte fick tag i den exakta. Fint att ni ligger på hälften, gör ju att man funderar att åka med er. :blink:

:lol: Jag slår en signal. Tror jag har ditt nr ngnstans